fallback

Нова технология издига електромобилите на по-високо ниво

Mercedes и Renault вече разработват нов тип мотори, които са по-леки и по-ефективни

Производителите на автомобили се надпреварват да пускат на пазара нови електрически превозни средства, като развитието на индустрията няма да засегне само батериите. Електрическите двигатели също се подобряват с бързи темпове и много експерти са на мнение, че повишаването на ефективността на електромобилите през следващите години ще бъде постигнато именно с нови технологии.

Компании като Mercedes-Benz и Renault вярват, че бъдещето на електрическите двигатели е в технологията с аксиален поток, като тя е сравнява с твърдотелните акумулатори, които трябва да заменят сегашните батерии в колите на ток. От Mercedes потвърдиха, че вече разработват аксиални електромотори, а според някои информации същото правят и в BMW.

Аксиалният мотор е разработка на компанията YASA, която преди време е получила поръчка от Daimler. Той представлява плоско и кръгло устройство, което е по-леко и по-ефективно от познатите електромотори. Двигателят е с маслено охлаждане, така че няма да прегрее и е далеч по-ефективен, като позволява увеличение на пробега на електрическото превозно средство с около 7%. А тъй като използва по-малко енергия, позволява на производителите да намалят теглото с 10%, тъй като батериите ще бъдат по-леки.

Въпреки добри перспективи, все още има някои опасения относно електрическите двигатели и тяхното използване на редкоземни метали, отбелязва изданието Auto News. Посочва се, че до 80% от електродвигателите днес използват постоянни магнити, включващи метали като неодим, празеодим, диспрозий и тербий. Извличането на тези материали създава токсични отпадъци и много от тях се добиват и преработват в Китай.

Синхронните двигатели, използвани от Renault и BMW, нямат тези редкоземни материали, но не всички автомобилни производители следват примера им. Например моторите с постоянни магнити, използвани от електрическото Volvo XC40 Recharge, имат редкоземни метали.

„Причината, поради която избрахме това, е чистата ефективност. Той представлява най-добрия компромис между мощността, въртящия момент и ефективността за тези двигатели и заради това най-вероятно ще се придържаме към тази технология поне за за момента“, каза пред Auto News мениджърът Луц Стиглер, който отговаря за електрическо задвижване във Volvo Cars.

Експерти отбелязват, че развитието на електрическите двигатели ще има значително влияние върху работните места в автомобилната индустрия. Електромоторът обикновено има 50% по-малко детайли от двигателя с вътрешно горене, а изработването му изисква 30% по-малко труд. В опит да запазят работни места, много производители се стремят да разработват и произвеждат собствени електромотори, след като първоначално ползваха агрегати на външни фирми.

fallback
  • #51
    анонимен ( преди 2 години )
    " разкажи за газов двигател който задвижва компресор на климатик дали е по изгодно от използването на елекродвигател " Много ми е интересно как ще го внедриш това чудо в кола, но накрая ще стане като тойота мирай.
  • #50
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато сондираш и превозваш природен газ или нефт в какво се измерват? Не е в единици термални количества, нали? Простичък обем. Наглостта на англосаксонците да използват техни имперски системи е просто абсурдна. Американците после взимат щафетата и измерваме количеството нефт в "барели". Но не си чул някой да измерва количесвото в термални единици, нали?
  • #49
    анонимен ( преди 2 години )
    Вече ти цитирах проф.д-р инж. Димитър Киров. А твоите твърдения са в пряко противоречие с неговите. Просто не разбираш. Все пак можеш да умножиш обем по калоричност. Явно после можеш да умножиш и по 1 000. Чувал си за системата Си, чувал си и за британските термични единици. Целият разговор е безсмислен. Не е парадокс, а неправилно изчисляване, което води до повече продажби.( викат му заблуждаване) КПД между 92 до 98% е перфектно. Единственото повече ще са коефициентите на термопомпите.
  • #48
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти си поредният българин, който е фен на "нЕма такова животно". Имаш базови пропуски, но си мислиш, че си академик по всичкология. Не си. Отказа ли се да спориш за КПД-то над 100% на кондезните газови котли? Или още преобразуването те измъчва? Сондирането и превоза на природният газ винаги ще си остане в обема му, компресиран или не, който ще бъде в кубичен метър. Как точно не видя цитата """""
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    Толкова си смотан, че дори не разбра защо намесвам киловатчас. Просто е, смехурко, плащаш си сметките за тока в киловатчас и сравнението би било ток срещу газ, приравнени към киловатчас. Брутално си нагъл, обяснявам ти и пак говориш глупости. Кажи едно мерси поне.
  • #46
    анонимен ( преди 2 години )
    Последен опит, че ми писна. Формулата е следната: преобразуваната енергия се изчислява на база количеството газ умножена по калоричната стойност. Директно ще ти цитирам как международната агенция по енергетика измерва природния газ. "Потреблението на природен газ в Европейския съюз се колебае леко от 1998 г. То се увеличи до пика от 521 милиарда кубически метра през 2010 г., но до 2020 г. е спаднало до най-ниското ниво от 379,9 милиарда кубически метра." Край на тоя цирк.
  • #45
    анонимен ( преди 2 години )
    Дори не разбираш, че преобразуването, както и оперативните разходи, както и печалбата на всяко дружество е предварително калкулирана. Какво точно казваш с цитата на доц. Банов? Да не би той да казва, че има перпетум мобиле? Или пак не си разбрал?
  • #44
    анонимен ( преди 2 години )
    Смехурко! Обем на газ се мери в кубичен метър.Или искаш да кажеш, че булгаргаз лъжат в официални документи? "МЕТОДИКА за превръщане на измерените количества природен газ от единици в обем в енергийни единициМетодиката е създадена на основата на следните нормативни документи: Стандарт БДС EN 12405-2 Разходомери за газ. Устройства за преобразуване Част 2:Преобразуване на енергията; Международна рекомендация OIML R 140 Версия 2007 (E) Измерителни системи загазово гориво
  • #43
    анонимен ( преди 2 години )
    Дадох ти цялата логика и пак си недоволен? Не можеш да вземеш таблицита за калоричност и сам да си го умножиш? Това е операция за началното отделение. Кой точно продава природен газ на мегаватчас? Глупости. Продава се на кубичен метър. Не знам на какъв език да ти кажа, че най= важното е КПД-то. Високоефективно КПД, голяма калирочност, евтино отопление. Или сам не можеш да преобразуваш от кубичен метър към киловатчас, а после към мегаватчас? И си тръгнал да ми спориш.
  • #42
    анонимен ( преди 2 години )
    Сори, ама дори булгаргаз преобразува природния газ от кубичен метър към киловатчас, защото стандартът Си го изисква. Може да не си съгласен с методологията, но от векове е така. Вече ти дадох таблицата с калогичност, но мога да ти гарантирам, че ако изгориш един кубик природен газ няма да получиш повече от 98% от калоричността му дори в най-скъпия котел на пазара.Ако умножим - при коефициент почти 1 към 10 кубичен метър газ би бал 10, 7 киловата в идеални условия. Умножи си го сам по 98%.
fallback
Последни