fallback

Нова технология издига електромобилите на по-високо ниво

Mercedes и Renault вече разработват нов тип мотори, които са по-леки и по-ефективни

Производителите на автомобили се надпреварват да пускат на пазара нови електрически превозни средства, като развитието на индустрията няма да засегне само батериите. Електрическите двигатели също се подобряват с бързи темпове и много експерти са на мнение, че повишаването на ефективността на електромобилите през следващите години ще бъде постигнато именно с нови технологии.

Компании като Mercedes-Benz и Renault вярват, че бъдещето на електрическите двигатели е в технологията с аксиален поток, като тя е сравнява с твърдотелните акумулатори, които трябва да заменят сегашните батерии в колите на ток. От Mercedes потвърдиха, че вече разработват аксиални електромотори, а според някои информации същото правят и в BMW.

Аксиалният мотор е разработка на компанията YASA, която преди време е получила поръчка от Daimler. Той представлява плоско и кръгло устройство, което е по-леко и по-ефективно от познатите електромотори. Двигателят е с маслено охлаждане, така че няма да прегрее и е далеч по-ефективен, като позволява увеличение на пробега на електрическото превозно средство с около 7%. А тъй като използва по-малко енергия, позволява на производителите да намалят теглото с 10%, тъй като батериите ще бъдат по-леки.

Въпреки добри перспективи, все още има някои опасения относно електрическите двигатели и тяхното използване на редкоземни метали, отбелязва изданието Auto News. Посочва се, че до 80% от електродвигателите днес използват постоянни магнити, включващи метали като неодим, празеодим, диспрозий и тербий. Извличането на тези материали създава токсични отпадъци и много от тях се добиват и преработват в Китай.

Синхронните двигатели, използвани от Renault и BMW, нямат тези редкоземни материали, но не всички автомобилни производители следват примера им. Например моторите с постоянни магнити, използвани от електрическото Volvo XC40 Recharge, имат редкоземни метали.

„Причината, поради която избрахме това, е чистата ефективност. Той представлява най-добрия компромис между мощността, въртящия момент и ефективността за тези двигатели и заради това най-вероятно ще се придържаме към тази технология поне за за момента“, каза пред Auto News мениджърът Луц Стиглер, който отговаря за електрическо задвижване във Volvo Cars.

Експерти отбелязват, че развитието на електрическите двигатели ще има значително влияние върху работните места в автомобилната индустрия. Електромоторът обикновено има 50% по-малко детайли от двигателя с вътрешно горене, а изработването му изисква 30% по-малко труд. В опит да запазят работни места, много производители се стремят да разработват и произвеждат собствени електромотори, след като първоначално ползваха агрегати на външни фирми.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Топлинните загуби в авромобила няма как да се трансформират в механична енергия следоват?лно няма кпд 100%
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачи, всичко с КПД над 100% би било перпетум мобиле, всичко което работи без външени източник би било перпетум мобиле, то бива, бива, ама хептен нищо не сте разбрали, и не - газовото котле не работи на 110%, нито е перпетум мобиле, просто сте ужасно невежи
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    един и същ юнак ли каза, че няма перпетум мобиле, а после обяснява, че има такова? пийте си хапчетата ....
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    За мощните модели е нещо ще им намали теглото с 50 кила и ще увеличи пробега с 20-30км и до там какви са тези преувеличения бе
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    А по въпроса с намаляване на цените на електромобилите дали работят, понеже ако не е така ги чакат доста тежки години всички авто производители които залагат на тока.
  • #6
    Мхм ( преди 2 години )
    И общото между котел и електрическа кола е точно никаква в котела всяка топлинна загуба всъщност е полезна загуба щото се отделя топлина а това няма абсолютно никякво приложение в авромобил защото там топлинната загуба не е полезна защото тя няма как да се използва по предназначение.Тоест работата на ел дв и нанкойто и да е дв предполагащ трансформиране в механична енергия няма как да е 100%
  • #5
    глупости ( преди 2 години )
    Ахам и отде се взима тая енергия че накрая да е по-голяма
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    гледам някои разбирачи наистина са се вързали на търговските трикове, че някои машини можело да работят с кпд над 100%, забавно, но рекламата за газови котлета с кпд от 110% е лъжа, проста са два кръга
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    YASA всъщност е собственост на Мерцедес а такъв вид мотор явно ще има полза най-вече за версиите с 2 или повече мотора. Хибрида Ферари Страдале е с този вид електромотори и са по 11кг с мощност по 200 коня
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест пак нещата опират до редкоземни металиба те са у Китай е що Китай да не си ги ползва за себе си и да ти продава китайски коли вместо да ги дава на мерцедес да правят техни двигатели и да ги продават на китайците.
fallback
Последни