Като цяло собствениците на автомобили трябва стриктно да спазват инструкциите за експлоатация на автомобила, които са предоставени от производители. А ако в тях се натъкнат на нещо, което им звучи невероятно или направо абсурдно, тогава могат да влязат в някои от специализираните форуми на съответна марка. Или пък да се консултират с търговеца, без да посещават сервиза и след това да вземат решение.
В същите тези инструкции за употреба на автомобила обаче има неща, на които спокойно може да не се вярва. Съответно, те не бива да се изпълняват задължително от собственика. Експертите на „За Рульом“ събраха на едно място 9 такива „препоръки“ и посочиха защо те може да не бъдат изпълнени.
9 инструкции за употреба на автомобила, които може да не се изпълняват (ГАЛЕРИЯ):
Производители като Ford преди време препоръчваха на всеки 5000 км пробег предните колела да се поставят отзад, а предните отпред. В инструкциите за Ford Focus III инженерите дори бяха посочили необходимостта от посещение на гумаджия на всеки 5000 км. От своя страна, Hyundai и Kia препоръчват използването на конкретна схема за пренареждане на колелата.
Кое е правилно? Има далеч по-прост начин - когато сменяте гумите сезонно, поставете две колела с най-малко износване на протектора отпред. А за дясната страна изберете най-високия протектор. Монтирайте силно износени гуми отзад. Дебелината на протектора влияе върху устойчивостта на гумата на спукване. Рязкото намаляване на налягането в предните колела е по-опасно, отколкото в задните.