IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите с ДВГ са по-екологични от газовитe котлони

Половин милион коли отделят толкова метан, колкото всички печки в света

Учени от Калифорния публикуваха в списанието Environmental Science & Technology свое проучване, в което са сравнени щетите за околната среда, причинявани от автомобили, работещи с двигатели с вътрешно горене и котлоните на газови печки.


газов котлон


Резултатите от изследването сочат, че половин милион превозни средства годишно отделят по-малко метан в атмосферата от домакинските уреди. Освен това, дори преминаването към електрически котлони няма да подобри ситуацията.

Като част от експеримента учените са изследвали работата на печките в 54 хотела. Специалисти са уплътнили уредите с полиетилен, след което са измерили нивото на емисиите на метан по време на работа. Оказа се, че 3/4 от общия обем газ на печката е изхвърлен, докато тя е изключена. Експертите обясняват това с факта, че по време на работа огънят почти напълно изгаря метана. Така газовата технология създава парников ефект дори без работа.

Учените са изчислили, че печките на природен газ отделят 2,6 млн тона метан във въздуха всяка година, което е сравнимо с емисиите на половин милион автомобила, задвижвани с двигател с вътрешно горене. Това означава, че дори в случай на пълен преход към електрически печки, нивото на въглеродните емисии от производството на енергия за тях ще бъде по-високо, отколкото при използване на газови уреди.

0 от 500
  • #8
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "При използването на индукционни котлони и съдове, коефициентът на полезно действие (КПД) достига до 90%. За сравнение, при газовите котлони той е 40%. Високият КПД и фактът, че топлината се отделя директно в съда, води до изключително бързото загряване и достигане на работната температура. Сравнено със стандартните плотове за готвене, при използване на индукционен котлон реално достижимите икономии на електричество са 50% 70%."
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Топлината на горенето се прехвърля върху съдове за готвене, инсталирани на специална скара. Висококачественият дизайн на системата позволява пълно изгаряне на газ - това е целият принцип на печката." сложно ли ви е? смехурковци
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Основната работа се основава на изгарянето на природен газ и обработката на храните. Потокът на газ към горелката се контролира чрез превключватели на контролния панел. Синьото гориво, минавайки по цилиндричната част на горелката, се смесва с въздух, образувайки смес от газ и въздух.Това вещество преминава през перфорации, който има разделител, монтиран отгоре на цилиндъра на горелката, след което излиза и се запалва. "
  • #5
    12 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, подобно на опорката, че електричките се запалват по-лесно накрая се оказа, че двг се палят 150 пъти по-често от електричките, същото важи за опорката, че електричките били по-мръсни, както и опорката в статията, джавкайте си, псувайте си, стига да не прекалявате на никой не му пречи
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тука една шепа юнаци не спират: Тесла ще стане .. Тесла ще продаде..!! Всъщност, колко Тесла има в България, някой знае ли, и как ги зареждат?!
  • #3
    36 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо не разбрах от статията. Сега освен че трябва да ставаме вегани - трябва и да ядем боба суров ли!? Тогава ще се скъсаме да отделяме метан.
  • #2
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Джавкай си сам. На подобни тъпотии само кучетата ще повярват.
  • #1
    21 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам за колоните, но със сигурност са много по-екологични от електричките. Доказано, трябва да минат над 100к. километра, за да станат екологични поне колкото двг.Обаче малко след това, също доказано от статията за Треслата милионник, на около 150к. трябва да смениш батериите, а малко след това и електромотор, след което тези 100к. километра почват да текат на ново, а не смятаме и съхранение на батерии и че ел. енергията ще е *** поне още 100г.,страшна екология.Нека кучетата да се разлаят.