IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53


ГАЗ


Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130


ЗИЛ


Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452


УАЗ


Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

0 от 500
  • #48
    17 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Руснаците са имали техника, ала-бала, имали са нещо ако са копирали от някой.
  • #47
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Brudleyp ( преди 2 години )
    Карах си це-то на зил 130. В казармата карах зил 131 1996 г. Голям звяр беше. И дълго време си мислех, че е нереално добър за сдялано в ссср. Камаз и маз караз няколко години след това. Някой каза стига със съветското автомобилостроене и е напълно прав. Погрешка реших, че една лада нива е добра идея, но бързичко се прехвърлих на едно сузуки.
  • #46
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Петролен магнат ( преди 2 години )
    Там, където имаха майстори за механици успяваха да свалят разхода до 1 литър за километър.
  • #45
    27 rate up comment 17 rate down comment
    Иванов ( преди 2 години )
    Цялата ми служба в казармата, премина в лежане под една уазка. И беше почти нова - 60 000 км В парка имахме още зилове, урали и един краз. Всичките - *** от класа. Който ги хвали - явно никога не е вдигал предния капак.
  • #44
    16 rate up comment 13 rate down comment
    Иванов До 42 ( преди 2 години )
    Безотказна, хахаха, ще се напикая от смях. От коя планета падаш? Личи ти , че си ги виждал само на картинка.
  • #43
    19 rate up comment 11 rate down comment
    и... ( преди 2 години )
    москвета, лади, алековци, заз-ки и т.н. шитни, за които се чакаше по 5-10год!
  • #42
    20 rate up comment 11 rate down comment
    holmark ( преди 2 години )
    Защо не похвалите и Кразовете,джуганите,мазовете,автобусите Лаз,Пас и тем подобни недоразумения.Зила гореше 40 на 100бензин празен.Уазката 22 на сто...Такива бяха времената.Който не е бедствал по пътищата с подобна техника,той е щастливец.
  • #41
    22 rate up comment 14 rate down comment
    А бее... ( преди 2 години )
    хич не искаме и да си спомняме, а рашките натам ни дърпат!
  • #40
    20 rate up comment 25 rate down comment
    Николай ( преди 2 години )
    Безотказна руска техника. Която още работи и се движи по пътищата.
  • #39
    24 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Помним. Мряха на всеки баир, а отдолу имаше диря от масло. Горяха ужасно много. Във фабриката, в която работех едно време, имахме двама шофьора и една Газка. Единият шофьор беше казал на шефа, че ако го накара да кара Газката, напуска. Веднъж се водих на Газката и напълно го разбрах.