IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53


ГАЗ


Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130


ЗИЛ


Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452


УАЗ


Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

0 от 500
  • #58
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 26,да така е не е лъжа това,но са правени сравнения между Магируса и КрАЗ-а по ефективност и парични средства и се оказва,че предимствата на Магирус са в комфорт и удобства за шофьора,по отношение на товара е доста по-малко от КрАЗ-а,който винаги е товарен повече като това не води до проблеми,които се получават при претоварване на немеца в резултат на което руснака е по ефективен за работа.На фона на внесените Магируси,руската техника и тази от соц старните е чувствително повече.
  • #57
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 24,то за туй ли повечето бяха криви на една страна само за 3-4години,щото много издържливи.Ифата я ползваха основно в хлебозаводите,с падащите бортове за количките с хляба.Тези в АПК-тата бяха всичките изкривени на ляво или дясно от товара и то за малък период на ползване.
  • #56
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 18 ,от личен поглед ли пишеш или някой ти е разправял врели не кипели.Над 53г. съм и много добре помня времената от 71г. на сетне.И понеже ние имахме кола българска Рено 8, нея година на улицата на която живеехме,а после и в квартала наистина не бяха много,но след 1-2 години нещата се промениха и все повече коли особенно в новия квартал където се преместихме.Колите вярно бяха повечето от соц страните,но болшинството бяха нови и тук там някоя стара Октавиа,или гърбава Варшава и Вартбург 311.
  • #55
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 17,не забравяй,че тогава проблем с цената на бензина нямаше,защото бяхме със руснаците,а сега благодаление на новите ни "приятели" и американците бензина ни е 3 пъти по висок.А точно самосвалите ЗиЛ130/555/ бяха основните транспортни средства при изграждането на жилищните комплекси в които и до днес живеят хора.Та не знам от къде съдиш,че не става за камион.
  • #54
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 15,ти сравнявал ли си какви западни камиони от този период са били конглокенти на изброените тук,а и на останалите които се движиха по пътищата на Бг преди т.нар. "демокрация".Руските много малко отстъпваха като комфорт,но като издържливост и дълговечност дори бяха по-добри,защото се товареха повече от колкото трябваше и пак издържаха,а някой все още се ползват успешно.Все още има ЗиЛ 130 снегорини зимата и водоноски лятото,вярно преоборудвани с газови уредби или дизелови двигатели за икономия
  • #53
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Буханка се наричат фургоните на модел 452,защото приличат на войнишки хляб,от там и наименованието.На това камионче прякора му е "Головластик",а не Буханка.Авторе,малко повече инфо трябва да прочетеш,а не копи пейст.
  • #52
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Механика ( преди 2 години )
    А газ 51 помнишли
  • #51
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Какво е? ( преди 2 години )
    Голямо, зелено, ръбато и не влиза е Г$З ???Руска машина за влизане в Г$З.
  • #50
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Разбирачи ( преди 2 години )
    За своето време са имали разход на гориво като и на западните камиони,в Щатите колите са горели толкова колкото камионите в България за времето си,що се отнася за оцветения бензин го има и днес има и червена нафта боядисани са защото са без данъци и се използват в хладилните агрегати,а за международен транспорт са се ползвали западни камиони поради това че са пътували на запад,а в соца се караше даже и дълги глоксове до Сибир със шкода.
  • #49
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Оня ( преди 2 години )
    Карах уаз джип на застава.Колко хора съм возил и какви баири съм катерил не е за разправяне.Но този джип беше на 18 г.и са го карали не знам колко шофьори на по 18 г.са били.Дайте вашата кола да я карат 10 човека и пак ще говорим.