Въпреки че условията за 2021 г. бяха всичко друго, но не и благоприятни заради пандемията и недостига на чипове, повечето производители се справиха дори по-добре от очакването. Много от тях успяха да постигнат рекордни резултати, а други останаха съвсем близо до цифрите от 2020 г.
Някои производители се похвали с огромно увеличение на продажбите на електромобили, добре се справиха и спортните подразделения на водещите марки. Техните резултати също са изненадващи (донякъде) на фона на увеличението на цените на горивата и натиска, на който са подложени бензиновите двигатели от властите в различни държави.
Кой колко продаде през 2021 г. (ГАЛЕРИЯ):
Mercedes вече не е номер едно сред трите големи германски премиум-марки. Спад от 5% в сравнение с 2020 г. и едновременният растеж на BMW означават падане на второ място. Базираната в Щутгарт компания обвинява кризата с чиповете за по-лошия резултат.
В същото време най-скъпите модели на марката отчитат ръст, като при S-Class той е 40%. Рекордни продажби в историята си отчита G-Class. Увеличение на продажбите отчитат в луксозното подразделение Maybach (16,7%) и в спортното AMG (50,8%).