IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искате електромобил: А знаете ли как и къде да го сервизирате?

"Гаражният майстор", който ползвате от години едва ли ще ви свърши работа

Всеобщото мнение за поддръжката на електрическите автомобили е предимно положително и голяма част от хората смятат, че електромобилите почти не се чупят. Дали наистина е така тепърва ще се разбира във времето, но този вид коли също имат механизми, които рано или късно могат да се повредят.


електромобили


И когато това се случи, трябва да се обърнете към специалисти в сервизи, които имат умения за ремонт на такива автомобили. Трябва да знаете, че ремонтът на електрически автомобил не е лесен, а понякога е и опасен. Ако собственикът на колата няма опит, по-добре е да не се опитва да оправя проблема сам.  

Какво най-често се поврежда в електрическите автомобили? За да определите "слабите места" на електрическия автомобил, първо трябва да сте запознати с основните му компоненти - eлектрически мотор, захранваща батерия, блок за управление на електрониката, инвертор за преобразуване на електричеството, силово предаване на момента, трансформатор.
 
Двигателят се захранва от акумулатор. Основните причини за неизправности могат да бъдат или късо съединение, или повреда в някой контакт. Ако шофьорът разбира от електротехника, той може да огледа колата и да провери как работят електрическите компоненти. Ако не, трябва да поверите проблема на експерти от автосервиз, който е специализиран в тази дейност. Такива обаче у нас почти няма. И ако не откриете такъв се стига до въпроса: Възможно ли е да извършите ремонтни дейности сами? 

Можете да определите причината за неизправността и да я отстраните собственоръчно. Често тя е скрита в спомагателните елементи, съответно тестът трябва да започне с електрическите контакти. Необходимо е да се провери дали няма места на които въпросните "свръзки" не контактуват добре, дали превключватели и сензори са изправни.

Що се отнася до сензорите, те също е необходимо да се проверят, защото предават информация за състоянието на автомобила, но това става отново в специализиран сервиз, където цените са значително по-високи от  тези при "гаражния майстор". Освен това трябва да проверите батерията и електромотора.


електромобили


Зареждане на батерията

Ако нивото е недостатъчно, колата няма да се движи. При електрическите автомобили има правило, че колкото повече са в движение, толкова по-малко се развалят. В противен случай батерията ще губи заряд по-често и ще трябва да бъде заменена с нова.

Двигател

Причината за счупването му може да се дължи на дефектни контактни четки. Освен това трябва да се провери и електронния блок за управление. Тест, пак от специалист, трябва да се извърши, за да се определи дали захранващите контакти са повредени. Всичко това е трудно да бъде извършено в "домашни" условия, дори и да разбирате от материята.

И още нещо. И обикновените (ДВГ), и електрическите автомобили имат еднакви "болежки" що се отнася до окачване, спирачна система и други спомагателни възли и агрегати. Така, че изводите са, че електрическите автомобили се оказват по-сложни за отстраняване на проблеми, почти задължително е посещението в специализиран сервиз, а, както вече казахме, у нас тези сервизи съвсем не са много.

Квалифицираните кадри също са кът. И ако обмисляте вариант за закупуване на електромобил, то не е зле да се замислите върху тези евентуални проблеми и начините по които смятате да ги решавате.

0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    може ли да питам защо купувате или държите кола/коли, които не карате редовно по 20 дни и повече?
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Изобщо не е лъжа. Един познат бакшиш си поръча от мобиле де 2 годишна Тойота Приус на 80 000км. Когато му я достави автовоза се оказа че батерията е умряла. А е умряла, защото 6 месеца е стояла в автокъщата и не била карана. Батерията му казали в нашия сервиз на Тойота трябва редовно да се зарежда и разрежда, ако е заредена и не се кара всеки ден губи 5% от заряда, за 20 дни заряда в батерията става 0. Ако след това стои дълго време без да се зареди умира. Факт.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 2 години )
    Щом видя ,че статията е от г-н.Славов, я прескачам-или глупости,или нашироко се обсъжда "кое е по-вкусно:портокали или ябълки" !
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината е че електричките никога няма стигнат ниските цени за покупка и поддръжка които имаме в момента за ДВГ. Едно че батерията колкото и да напредне ще си е консуматив след 200-250к км. Отделно електрониката няма да е по силите на повечето гаражни майстори.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    По-голям бисер скоро не бях чел: "При електрическите автомобили има правило, че колкото повече са в движение, толкова по-малко се развалят. В противен случай батерията ще губи заряд по-често и ще трябва да бъде заменена с нова." Това е пълна идиотщина и лъжа. Да не говорим за другите изписани глупости. Само ще ви кажа, че при електромобилите има самодиагностика и нещо, ако се прецака много точно може да се разбере какво е и къде е проблема. Дори онлайн могат да ти го открият без сервиз.