IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искате електромобил: А знаете ли как и къде да го сервизирате?

"Гаражният майстор", който ползвате от години едва ли ще ви свърши работа

Всеобщото мнение за поддръжката на електрическите автомобили е предимно положително и голяма част от хората смятат, че електромобилите почти не се чупят. Дали наистина е така тепърва ще се разбира във времето, но този вид коли също имат механизми, които рано или късно могат да се повредят.


електромобили


И когато това се случи, трябва да се обърнете към специалисти в сервизи, които имат умения за ремонт на такива автомобили. Трябва да знаете, че ремонтът на електрически автомобил не е лесен, а понякога е и опасен. Ако собственикът на колата няма опит, по-добре е да не се опитва да оправя проблема сам.  

Какво най-често се поврежда в електрическите автомобили? За да определите "слабите места" на електрическия автомобил, първо трябва да сте запознати с основните му компоненти - eлектрически мотор, захранваща батерия, блок за управление на електрониката, инвертор за преобразуване на електричеството, силово предаване на момента, трансформатор.
 
Двигателят се захранва от акумулатор. Основните причини за неизправности могат да бъдат или късо съединение, или повреда в някой контакт. Ако шофьорът разбира от електротехника, той може да огледа колата и да провери как работят електрическите компоненти. Ако не, трябва да поверите проблема на експерти от автосервиз, който е специализиран в тази дейност. Такива обаче у нас почти няма. И ако не откриете такъв се стига до въпроса: Възможно ли е да извършите ремонтни дейности сами? 

Можете да определите причината за неизправността и да я отстраните собственоръчно. Често тя е скрита в спомагателните елементи, съответно тестът трябва да започне с електрическите контакти. Необходимо е да се провери дали няма места на които въпросните "свръзки" не контактуват добре, дали превключватели и сензори са изправни.

Що се отнася до сензорите, те също е необходимо да се проверят, защото предават информация за състоянието на автомобила, но това става отново в специализиран сервиз, където цените са значително по-високи от  тези при "гаражния майстор". Освен това трябва да проверите батерията и електромотора.


електромобили


Зареждане на батерията

Ако нивото е недостатъчно, колата няма да се движи. При електрическите автомобили има правило, че колкото повече са в движение, толкова по-малко се развалят. В противен случай батерията ще губи заряд по-често и ще трябва да бъде заменена с нова.

Двигател

Причината за счупването му може да се дължи на дефектни контактни четки. Освен това трябва да се провери и електронния блок за управление. Тест, пак от специалист, трябва да се извърши, за да се определи дали захранващите контакти са повредени. Всичко това е трудно да бъде извършено в "домашни" условия, дори и да разбирате от материята.

И още нещо. И обикновените (ДВГ), и електрическите автомобили имат еднакви "болежки" що се отнася до окачване, спирачна система и други спомагателни възли и агрегати. Така, че изводите са, че електрическите автомобили се оказват по-сложни за отстраняване на проблеми, почти задължително е посещението в специализиран сервиз, а, както вече казахме, у нас тези сервизи съвсем не са много.

Квалифицираните кадри също са кът. И ако обмисляте вариант за закупуване на електромобил, то не е зле да се замислите върху тези евентуални проблеми и начините по които смятате да ги решавате.

0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    При Дунев и в Дрийм Карс правят всичко, но не се налага. А мнението на хора с нулев опит тежи колкото една пр.дня.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бай *** и руските мекерета плюят по електричките в българския интернет, но всъщност като западняците си сменят автопарка с електрически автомобили и на пазара в България изчезнат ДВГ-тата - и *** ще/неще , ще мине на ток!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Какво Грийн Такси те гони!? Вече няма такава фирма.
  • #12
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    комунистите и почитателите на нефтената мафия са най-големите ***
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че има такива дезинформативни статии, за да може по-малко хора да си купуват електромобили. Иначе ще има повече конглокенция, както на безплатните зареждачки така и на другите. Разбира се в даден момент няма да са безплатни. Но колкото по-малко хора ги използват толкова по-добре за нас "джендърчетата", които карат електромобил.
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Като ги шибне 400 волта и ще забравят за елкаруците
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Еми ела ти да му го кажеш, човека я кара в момента Приуса като грийн такси. Освен това случая е от преди 5г. Тойота мисля че от миналата година направиха гаранцията 10г. В случая обаче това няма значение, те му казаха, че колата не е карана и това е убило батерията и ако иска нова трябва да си я закупи. И той си я закупи. Звънни в Тойота и питай ако батерията ти умре защото не си карал колата дали ще ти я сменят гаранционно.
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Кажи на твоя познат бакшиш да се хвърли от някъде и после ти след него. Приусите имат 10 г. гаранция и лъжата ти с батериите я разправяй на ограничени хора, като теб. Може и да ти повярват, но чак толкова ограничени едва ли има. Знаеш ли колко трае доставката на кола от Япония. Предполагам знаеш, че Приус там се прави. 2-3 месеца трае доставката. Колите са в контейнери и никой не ги зарежда. Всички идват с умрели бетерии, нали? Ходи се прегледай човеко, че не си в ред!
  • #7
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Име ( преди 2 години )
    Статията е абсолютно вярна, но явно не се харесва на някои "зелени" джендърчета, които си мечтаят да карат еко автомобил.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако е паднала много и я зарежеш ще се прецака, така е. За различните видове батерии складовите изисквания и тези са вкарване в ескплоатация са различни. Преди телефони и лаптопи идваха заредени до горе и първия път трябваше да ги смъкнеш до долу и да ги зареждаш 2-3 пъти повече от нормалното. Мисля че бяха предимно NiMH. Сега LiPol и Li-Ion искат да стоят на около 60%