IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искате електромобил: А знаете ли как и къде да го сервизирате?

"Гаражният майстор", който ползвате от години едва ли ще ви свърши работа

Всеобщото мнение за поддръжката на електрическите автомобили е предимно положително и голяма част от хората смятат, че електромобилите почти не се чупят. Дали наистина е така тепърва ще се разбира във времето, но този вид коли също имат механизми, които рано или късно могат да се повредят.


електромобили


И когато това се случи, трябва да се обърнете към специалисти в сервизи, които имат умения за ремонт на такива автомобили. Трябва да знаете, че ремонтът на електрически автомобил не е лесен, а понякога е и опасен. Ако собственикът на колата няма опит, по-добре е да не се опитва да оправя проблема сам.  

Какво най-често се поврежда в електрическите автомобили? За да определите "слабите места" на електрическия автомобил, първо трябва да сте запознати с основните му компоненти - eлектрически мотор, захранваща батерия, блок за управление на електрониката, инвертор за преобразуване на електричеството, силово предаване на момента, трансформатор.
 
Двигателят се захранва от акумулатор. Основните причини за неизправности могат да бъдат или късо съединение, или повреда в някой контакт. Ако шофьорът разбира от електротехника, той може да огледа колата и да провери как работят електрическите компоненти. Ако не, трябва да поверите проблема на експерти от автосервиз, който е специализиран в тази дейност. Такива обаче у нас почти няма. И ако не откриете такъв се стига до въпроса: Възможно ли е да извършите ремонтни дейности сами? 

Можете да определите причината за неизправността и да я отстраните собственоръчно. Често тя е скрита в спомагателните елементи, съответно тестът трябва да започне с електрическите контакти. Необходимо е да се провери дали няма места на които въпросните "свръзки" не контактуват добре, дали превключватели и сензори са изправни.

Що се отнася до сензорите, те също е необходимо да се проверят, защото предават информация за състоянието на автомобила, но това става отново в специализиран сервиз, където цените са значително по-високи от  тези при "гаражния майстор". Освен това трябва да проверите батерията и електромотора.


електромобили


Зареждане на батерията

Ако нивото е недостатъчно, колата няма да се движи. При електрическите автомобили има правило, че колкото повече са в движение, толкова по-малко се развалят. В противен случай батерията ще губи заряд по-често и ще трябва да бъде заменена с нова.

Двигател

Причината за счупването му може да се дължи на дефектни контактни четки. Освен това трябва да се провери и електронния блок за управление. Тест, пак от специалист, трябва да се извърши, за да се определи дали захранващите контакти са повредени. Всичко това е трудно да бъде извършено в "домашни" условия, дори и да разбирате от материята.

И още нещо. И обикновените (ДВГ), и електрическите автомобили имат еднакви "болежки" що се отнася до окачване, спирачна система и други спомагателни възли и агрегати. Така, че изводите са, че електрическите автомобили се оказват по-сложни за отстраняване на проблеми, почти задължително е посещението в специализиран сервиз, а, както вече казахме, у нас тези сервизи съвсем не са много.

Квалифицираните кадри също са кът. И ако обмисляте вариант за закупуване на електромобил, то не е зле да се замислите върху тези евентуални проблеми и начините по които смятате да ги решавате.

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всичко се износва, няма вечни неща и има дори и т.нар. умора на материала. Да не говорим също как един производител няма никакъв интерес да направи вечен автомобил, трябва да 5 години, а някои дори на 2-3 да се сменят за да вървят акциите и печалбата на инвеститорите.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    notangel ( преди 3 месеца )
    Ще викам кварталния електричар дето ми сменя бойлера и някой компютърджия от местната кабеларка за електрониката...
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Четки ( преди 3 месеца )
    Леле мале, кой ги пише тея глупости, четките се износвали - абе в кой век сте - никой автопроизводител не използва четкови (колекторни) двигатели. Единственото нещо което се износва на двигателя са двата лагера. Само че при повечето (автомобилни) ел. Мотори - лагерите се "къпят в масло". Някъде пишеше и "трансформатор" - това пък откъде го измислихте?
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 месеца )
    Нека паднат субсидиите, па ще ги видим електриците колко струват наистина. Само вдигат цената на тока.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Фф ( преди 3 месеца )
    Няма как да ви кача сервизното съобщение на Тесла Y ..... ама на баце бакшиша....като ходя 1 месец отпуска в Бг....и колата после умряла на паркинга я?За гаранцията ме питат-кара ли я ВСЕКИ ден....първия въпрос ...ха ха
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ффф ( преди 3 месеца )
    Боже, боже.....колко глупави хора има, божееее.... *** какво ли се учудвам...Славиту ша ни опрай.....Киро Смайлифейс ше ни оправи....оправят ви......яко....Приуса е бил от първите, с NiCd батерия и на 2 млн. км. .......Електроколите се диагностицират сами. ОТ тесла получаваш даже автоматично съобщение да провериш тая и тая връзка, без да се обаждаш.На баце учинайката, сестра му казала......
  • #19
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    НЕ НЕ ИСКАМ ТРОТИНЕТКА.ПРЕСТАНЕТЕ С ТАЗИ ЕЛЕКТРО ПРОПАГАНДА.Имам бензинова кола и следващата също ще е НА Бензин! ЖАЛКИ СТЕ!
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    ... й се кефим. Пък ако се развали нещо, ще видим, това дето потвърдиха дали е вярно. Дотогава може още доста сервизи да са се пренасочили към вятъра на промяната.А батериите са различни - на нашата електричка в книжката пише, че ако колата не се кара, батерията губи по 3% на месец. На Приуса сигурно е някаква специална с 5-те процента на ден
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Обадихме се на сервиз, потвърдиха, че правят всичко за колата, която си харесахме, купихме смело и
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хората, които имат възможност си купуват Тесла, и си ги карат в БГ без да се притесняват. Веднъж на 5-7 години се сменя антифриза за охлаждане на батерията и това е. Не ти трябва всяка година преглед и смяна на масла, филтри други чудесии. Само си джиткаш и не се занимаваш с глупости.