Volkswagen си остава най-продаваната марка автомобили на Стария континент и през 2021, при това с увеличен аванс пред втория и третия, показват обобщените годишни данни за леките коли на браншовата организация АСЕА. През миналата година са регистрирани общо 11 775 885 нови автомобила в Европейския съюз, Великобритания и страните от ЕАСТ (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария). Това е с 1.5% по-малко, отколкото през 2020 - резултат най-вече на прекъсванията в производството заради недостига на микрочипове. Пазарът е много далеч от пика си през 2017 година, когато новите регистрации бяха над 15.6 милиона.
Данните на АСЕА не посочват продажбите на Suzuki и Tesla, които не са членове на асоциацията. По данни на JATO за периода януари-ноември 2021 продажбите на Tesla в Европа са около 130 000, тези на Suzuki - 176 000
Българският пазар е сред най-добре представящите се в ЕС, с 9.7% ръст на годишна база (24 537 автомобила). По-висок ръст отчитат само Хърватия, Естония, Гърция и Ейре. На другия полюс, с двуцифрени спадове, са пазарите в Белгия, Германия и Литва.
В галерията по-долу можете да видите кои са 20-те най-продавани марки на континента. За по-ясна представа сме припомнили и резултатите им през 2017, която бе най-силната в историята за европейския пазар. Само едно уточнение: данните на АСЕА се отнасят само до членове на браншовата организация, и затова липсват резултатите за Suzuki и Tesla. Те обаче са включени в общия брой регистрации.
Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Всъщност Opel е успял да пласира с 698 автомобила повече, отколкото през 2020, и запазва пазарния си дял. Съпоставката с резултатите отпреди пет години обаче показва на практика двойно намаляване на продажбите.
Пазарен дял: 4.1%
Продажби през 2017: 942,366