IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задвижване 4х4 - плюсове и минуси

Тази система има много сериозни предимства, но и някои недостатъци

Задвижването на четирите колела има много предимства. Опитните шофьори, които вече са успели да седнат зад волана на автомобил с задвижване на всички колела, най-вероятно ще кажат, че никога повече няма да карат коли само със задно или само с предно предаване. Същите тези автомобилисти обаче най-вероятно ще бъдат първите, които ще кажат, че 4х4, AWD или 4WD не са за начинаещи шофьори, които трябва да започнат с нещо по-просто.


4х4


Днес е трудно е да си представим, че в началото на 80-те години на миналия век задвижването на всички колела се свързваше изключително със специални превозни средства, наричани разговорно "джипове" и с камиони. Специалистите от Audi бяха първите, които масово инсталираха 4х4 система на леки коли. Оказа се, че задвижването на всички колела позволява най-ефективното използване на мощността на двигателя във всеки режим на шофиране. Освен това задвижването на всички колела е успя да осигури на автомобилите по-голяма стабилност в завои.

Едва ли някой ще отрече, че задвижването на четирите колела има набор от сериозни предимства. Автомобил със задвижване на четирите колела изпитва далеч по-малко затруднения през зимата и в лоши пътни условия, а и в повечето случаи такива автомобили разполагат с повишена динамика спрямо аналогични превозни средства с другите видове задвижване. В същото време би било грешка 4х4 да се възприема като панацея за всеки проблем. Добре известно е, че шофирането на автомобил зависи от състоянието на гумите, както и от професионалните способности на шофьора.


4х4


В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация.

В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда.

0 от 500
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Ха ( преди 2 години )
    Да добавя. Ако астрата беше 4х4 нямаше да я сменя.
  • #20
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Xa ( преди 2 години )
    Карах стара астра 95г комби.Трябваше да я сменя. Колата ми трябваше за градско, да ходя на море, да ходя на риба , да не затъвам в кал и сняг. След като проучих пазара единственото което се оказа универсална кола беше субару оутбек. Взех едно и не съжалявам. Астра разход софииско градско 12 газ , субаруто 17 газ. Ама ако разхода е фактор тогава нисан микра. Та така , търсех универсална кола - намерих я.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Allroad 3.0bitdi ( преди 2 години )
    Един единствен компетентен коментар до момента,втория от"анонимен",останалите бозяна история,статията без коментар.
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    penlewe ( преди 2 години )
    Карам Субару Аутбек 3,6 мотор, 2014 година и не бих го заменил за автомобил само с предно задвижване
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 2 години )
    Система 4
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фин съм на задното предаване,но с едно голямо НО,за е с механичен шпер диференциал
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фин съм на задното предаване,но с едно голямо НО,за е с механичен шпер диференциал
  • #14
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Обективно ( преди 2 години )
    4х4 се води уж по-добро, но в реалния живот трудно би имало каквото и да било предимоство. В момента шофирам автомобил с Q4 система, амии какво да ви кажа, освен, че си слага конете без загуба на асфалта, общо взето не виждам кой знае какъв друг смисъл като плюс. Да, колата е стабилна, но това го отдавам повече на архиктектурата на самия автомобил, отколкотото на Q4. Реално 99.9% от времето шофирам на задно предаване...
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до 12 ( преди 2 години )
    така е, но само в главата ти :D
  • #12
    16 rate up comment 7 rate down comment
    В.п. ( преди 2 години )
    Първо Субару измислят с-мата 4x4