В наши дни суперседаните са станали толкова мощни, че задвижването на четирите колела е необходимост. Някои модели обаче - като BMW M5 Competition, разполагат със сложни системи AWD, които позволяват изпращане на мощността именно към задните колела.
Екипът на YouTube-канала Tire Reviews реши да провери дали новото BMW M5 е по-бързо и по-ефективно при изпращане на мощността към задната ос или при задвижване на четирите колела. Тестът се провежда на писта, като първо се проверява ускорението при влажни условия, а след това и при сухи.
При старт от място на мокра настилка проблемът със сцеплението при задното предаване се вижда ясно и седанът с 600 к.с. ускорява до 100 км/ч за цели 8,6 секунди. Със задвижване AWD Sport времето пада на повече от половина – 4,1 секунди. А при стандартното AWD нещата се случват още по-бързо – 4,0 секунди.
Когато трасето е сухо, системата AWD отново е най-ефективна – 2,9 секунди, докато при AWD Sport времето е 3,0 секунди. Задното задвижване е по-слабо, но също впечатлява – 3,9 секунди.
Подобно е положението и при времената за обиколка при мокри и сухи условия, но разликите вече са по-малки. Когато на пистата има вода, BMW M5 успява да завърти един кръг за 53,1 секунди със задно предаване, за 50,8 секунди при AWD Sport и за 50,7 секунди при стандартен AWD.
На суха писта седанът с 600 коня под капака записва време от 1:11,4 минути в режим на задно задвижване, 1:09,7 минути в режим AWD Sport и 1:09,8 минути в режим на задвижване на всички колела.
Снимка и видео: Tire Reviews