IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо 18-годишно BMW E39 се продаде по-скъпо от Lamborghini Urus?

Много популярна по нашите пътища, тази кола може да бъде и колекционерска рядкост

Поколението Е39 на BMW Серия 5 винаги се е радвало на симпатиите на ценителите, но почтената му възраст вече си казва думата. В българските сайтове за обяви се предлагат дузини екземпляри от последната му производствена година - 2003, на цени между 4000 и 8000 лева. Какво ли биха си казали продавачите им, когато научат, че едно Е39 производство 2003 се продаде преди няколко дни в САЩ за 199 990 долара - цената на чисто ново Lamborghini Urus с актуалните отстъпки?
  
  
BMW M5 E39
Снимки: Enthusiast Auto Group
   
   
Разбира се, въпросното Е39 не е обикновено BMW, а легендарното М5. Но и това не обяснява фантастичната цена. "М-ките" от тази генерация вече са колекционерски машини, но цените у нас пак остават в рамките на 30-35 хиляди лева - 10 пъти под тази на американския рекордьор.
  
  
BMW M5 E39
  
  
Обяснение предлага самият продавач - Ерик Келър, собственик на дилърството Enthusiast Auto Group. Според него конкретният екземпляр отмята наведнъж няколко важни условия, за да постигне такава цена. Първо, в САЩ Е39 М5 е рядък модел, седва 9992 внесени бройки. Второ, заради някои подобрения, които баварците направиха след дебюта на този модел, късните му версии са по-ценени от колекционерите. Трето, и най-важно, този конкретен екземпляр е в удивително състояние, максимално близо до новото. Пробегът му е едва 3157 мили, или 5 080 километра.
  
 
BMW M5 E39
  
  
Дори и така обаче ръстът в цените е впечатляващ. През 2018 бе продадено сходно Е39 М5, но с още по-малък пробег - само около 700 км. На практика това бе автомобил, закупен с цел консервиране и препродажба. При него цената бе 176 000 долара. Сегашната сделка е с 13% по-скъпа. Впрочем самият Келър твърди, че колата би докарала и повече, ако не беше в твърде масовия цвят Carbon Black. В някоя по-екзотична разцветка такъв автомобил би ударил 250 000 или дори 275 000 долара, твърди дилърът.
  
   
BMW M5 E39
  
   
Легендарният статус на Е39 се дължи отчасти на факта, че това бе първото М5 с V8 двигател. Неговият 4.9-литров агрегат с кодово име S62 произвеждаше 400 конски сили във време, когато американските спортни конкуренти развиваха максимум 350 (Corvette) или даже 260 (Mustang GT). Но главната причина да е толкова търсено днес е, че мнозинството познавачи го смятат за върха на М-поделението, що се отнася до шофьорско изживяване и външния стил.
 
  
BMW M5 E39
  
  
М5 Е39 бе произведено общо в 20 482 бройки между 1999 и 2003, тоест е също толкова рядко в Европа, колкото и отвъд Океана. Особено ценени са бройките след фейслифта през 2001, които получиха доста интериорни подобрения, прословутите "ангелски очи" в предните светлини, и LED задни светлини.
  
   
Още снимки на рекордьора по цена вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Daltonisti ( преди 1 година )
    Какъв Карбон Бляк, колата е синя като ***.
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Пенчо ( преди 3 години )
    Към отворкото пишман шофер, че е лятна кола. Глупости на търкалета. От 20 год. карам само този бранд. С хубави истински гуми, то никога не съм имал проблеми и в най-големите снегове. Имаше зими и спокойно през Шипка, Беклемето/преди и след затваряне и отваряне за МПС/.Карай си смешните чекеджииски Алфи.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 3 години )
    Жалко,че вече не се правят такива коли...Ние имахме щастието да покараме коли от 90те и ранните 20**.След 15-20на години такива коли ще се гледат само по изложения и никой няма да знае какво е чувството да се карат.Защото тогава колите ще ги возят само без скорости без двигатели на автопилот.
  • #8
    13 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 3 години )
    сигурен ли си, че си алфист, а не аутист примерно
  • #7
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Атанас Димитров ( преди 3 години )
    Красив автомобил! Не като сегашните тумбести и надути варели!
  • #6
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Уникален автомобил!
  • #5
    4 rate up comment 42 rate down comment
    Алфист ( преди 3 години )
    Аз карам и зимата бмв е лятна кола въобще не е кола даже за мен
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 3 години )
    Абе, всичко наред ли ти е? :D
  • #3
    58 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    А самият не съм почитател на БМВ. За кратко съм имал въможност да пробвам е39 и да съм честен бях доста впечатлен. Когато погледнеш колата отвън изглежда като голям, тежък седан, но дакото я шофираш се усеща супер събрана, стабилна, доста директна за такъв клас кола. Колата е комфортна, но същевременно стабилна и дава много добра обратна връзка за случващото се на пътя. Доста по-различна е като концепция от Е клас или А6 от същия период.
  • #2
    12 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама то Ламборгини Урус не е кой знае колко ексклузивна и скъпа кола....