IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо 18-годишно BMW E39 се продаде по-скъпо от Lamborghini Urus?

Много популярна по нашите пътища, тази кола може да бъде и колекционерска рядкост

Поколението Е39 на BMW Серия 5 винаги се е радвало на симпатиите на ценителите, но почтената му възраст вече си казва думата. В българските сайтове за обяви се предлагат дузини екземпляри от последната му производствена година - 2003, на цени между 4000 и 8000 лева. Какво ли биха си казали продавачите им, когато научат, че едно Е39 производство 2003 се продаде преди няколко дни в САЩ за 199 990 долара - цената на чисто ново Lamborghini Urus с актуалните отстъпки?
  
  
BMW M5 E39
Снимки: Enthusiast Auto Group
   
   
Разбира се, въпросното Е39 не е обикновено BMW, а легендарното М5. Но и това не обяснява фантастичната цена. "М-ките" от тази генерация вече са колекционерски машини, но цените у нас пак остават в рамките на 30-35 хиляди лева - 10 пъти под тази на американския рекордьор.
  
  
BMW M5 E39
  
  
Обяснение предлага самият продавач - Ерик Келър, собственик на дилърството Enthusiast Auto Group. Според него конкретният екземпляр отмята наведнъж няколко важни условия, за да постигне такава цена. Първо, в САЩ Е39 М5 е рядък модел, седва 9992 внесени бройки. Второ, заради някои подобрения, които баварците направиха след дебюта на този модел, късните му версии са по-ценени от колекционерите. Трето, и най-важно, този конкретен екземпляр е в удивително състояние, максимално близо до новото. Пробегът му е едва 3157 мили, или 5 080 километра.
  
 
BMW M5 E39
  
  
Дори и така обаче ръстът в цените е впечатляващ. През 2018 бе продадено сходно Е39 М5, но с още по-малък пробег - само около 700 км. На практика това бе автомобил, закупен с цел консервиране и препродажба. При него цената бе 176 000 долара. Сегашната сделка е с 13% по-скъпа. Впрочем самият Келър твърди, че колата би докарала и повече, ако не беше в твърде масовия цвят Carbon Black. В някоя по-екзотична разцветка такъв автомобил би ударил 250 000 или дори 275 000 долара, твърди дилърът.
  
   
BMW M5 E39
  
   
Легендарният статус на Е39 се дължи отчасти на факта, че това бе първото М5 с V8 двигател. Неговият 4.9-литров агрегат с кодово име S62 произвеждаше 400 конски сили във време, когато американските спортни конкуренти развиваха максимум 350 (Corvette) или даже 260 (Mustang GT). Но главната причина да е толкова търсено днес е, че мнозинството познавачи го смятат за върха на М-поделението, що се отнася до шофьорско изживяване и външния стил.
 
  
BMW M5 E39
  
  
М5 Е39 бе произведено общо в 20 482 бройки между 1999 и 2003, тоест е също толкова рядко в Европа, колкото и отвъд Океана. Особено ценени са бройките след фейслифта през 2001, които получиха доста интериорни подобрения, прословутите "ангелски очи" в предните светлини, и LED задни светлини.
  
   
Още снимки на рекордьора по цена вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500