Задвижването на четирите колела има много предимства. Опитните шофьори, които вече са успели да седнат зад волана на автомобил с задвижване на всички колела, най-вероятно ще кажат, че никога повече няма да карат коли само със задно или само с предно предаване. Същите тези автомобилисти обаче най-вероятно ще бъдат първите, които ще кажат, че 4х4, AWD или 4WD не са за начинаещи шофьори, които трябва да започнат с нещо по-просто.
Днес е трудно е да си представим, че в началото на 80-те години на миналия век задвижването на всички колела се свързваше изключително със специални превозни средства, наричани разговорно "джипове" и с камиони. Специалистите от Audi бяха първите, които масово инсталираха 4х4 система на леки коли. Оказа се, че задвижването на всички колела позволява най-ефективното използване на мощността на двигателя във всеки режим на шофиране. Освен това задвижването на всички колела е успя да осигури на автомобилите по-голяма стабилност в завои.
Едва ли някой ще отрече, че задвижването на четирите колела има набор от сериозни предимства. Автомобил със задвижване на четирите колела изпитва далеч по-малко затруднения през зимата и в лоши пътни условия, а и в повечето случаи такива автомобили разполагат с повишена динамика спрямо аналогични превозни средства с другите видове задвижване. В същото време би било грешка 4х4 да се възприема като панацея за всеки проблем. Добре известно е, че шофирането на автомобил зависи от състоянието на гумите, както и от професионалните способности на шофьора.
В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация.
В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда.