fallback

Тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия

Новото правителство е готово с план за значителни съкращения в заводите и техните доставчици

Германия има ново правителство, в което на зелената партия правителство е определен сектор от икономиката, отговорен за изменението на климата. А това със сигурност ще доведе до тежки времена за автомобилната индустрия в страната.

"Зелените" ще имат нови правомощия да координират климатичните, енергийните и икономическите политики. Германия вече е постигнала значителен напредък към електрификацията на своята автомобилна индустрия, като продажбите на електрически превозни средства и хибриди се приближават до 675 000 единици през 2021 г., което представлява 24% от общия пазар.

Автомобилният анализатор Матиас Шмид казва, че автомобилната индустрия може да очаква по-интензивно преминаване към електрически превозни средства, може би чрез принудително премахване на plug-in хибридите. През 2021 г. в Германия са продадени около 300 000 такива превозни средства. 

Новото коалиционно правителство обеща до 2030 г. паркът от електрически превозни средства да надхвърли 15 милиона единици. За да достигнат тази цифра, германците ще трябва да бъдат убедени и насърчени да купуват два милиона изцяло електрически коли годишно. От гледна точка на коалицията със "зелените"очевидно е и по-ранното въвеждане на забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като срокът може да бъде изместен от 2035 г. на 2032-2033 г.

Лидерите на германската автомобилна индустрия засега избират изчаквателна позиция. Ръководни кадри от BMW и Mercedes-Benz постигнаха съгласие, че резкият преход към електрически автомобили ще повлияе на намаляването на до 800 хиляди души в автомобилната индустрия в Германия и свързаните с нея сектори на икономиката. Continental също така предупреди, че прекомерният ентусиазъм за електрификация ще застраши десетки хиляди работни места само в техните фабрики. Bosch пък възнамерява да уволни повече от 15 000 "дизелови" работници само в Германия.

Дори сред най-големите автомобилни производители в Германия няма единно мнение относно времето и важността на изоставянето на двигателя с вътрешно горене. BMW и Volksvagen вече обявиха, че няма да могат напълно да преобразуват своите моделни линии на "електрическа тяга".  На свой ред, Mercedes отбеляза, че вече е стратегически фокусиран върху изцяло електрическо бъдеще от 2030 г.

След всички тези катаклизми е ясно едно: Предвид електрификацията китайците се превръщат постепенно в основен конкурент на германските автомобилни компании, а Tesla също възнамерява да разшири инвазията си в Европа. Така, че тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Освен с изключителната си икономичност, хибридният багер Ви осигурява предимство с много високата си производителност и ефективност на работа. Komatsu HB215LC-2 е с работна маса 22.55 t и обем на кофата 1.4 m
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    колега, да сте виждали някога рекламите за хибридните системи на коматсу????? преди малко написах, че за тирове, тежки машини, самолети и кораби най-логичното е да горят водород и да имат батерии; не знам на какъв език да ви се напише за КПД-то, но като нямате никакви познания по физика е така
  • #25
    До 12 ( преди 2 години )
    Логично е с повече ВЕИ, цените да намалеят. Но трябва да си много наивен, ако мислиш, че поради някаква причина изобщо някога ще намалеят. Всичко ще се вдига, заради зелените и джендърските евро*******.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    да питам за един приател един камион на ток колко ще тежи това да разнасяш напред назад електроенергия е като да си носиш бензиностанция но явно обществото се управлява от същества със специални образователни потребности толкова ли е трудно да се развива товарния и обществения транспорт по релси който е с най ниска себестойност след водния
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    От много отдавна има влакове на ток, както и хибрид с дизел и ток. От известно време има кораби на газ, както и такива с батерии. За тирове, самолети и кораби най-логично е да горят водород и да имат някаква батерия. Да не говорим, че с подходяща система така корабите няма да спират никъде. Ядрените военни кораби и подводници са така от много време.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Да смятате изгаряне на гориво в киловатчаса е изключително некоректно. Ако ще гледате свършена работа, по-добре гледайте КПД или някакъв коефицент. Пропускате основни принципи на физиката и химията. *** пример е една геотермална система с термопомпа и топлообменник - обаче ако имате коефициент от 9 ( вече има такива дори при нас) за всяка единица киловатчас получавате 9 термални. Системата на тесла действа на подобен принцип ( "octovalve"). Климатикът също е топлообменник, има си COP koef
  • #21
    Докторе ( преди 2 години )
    Камионите ще са първите, които ще минат на ток, още когато започнат да произвеждат достатъчно количества. Е това няма да е заради екологията, а просто бизнес, защото транспортът е бизнес, който зависи от себестойността на километър, а токът предоставя най-ниска стойност за изминат километър.
  • #20
    До долния ( преди 2 години )
    "некоректно е изгорен нефт или газ да се измерва в киловатчас ...."От минтири коректност? Я слез на земята. Не може да се очаква нещо такова от него. Когато смята разхода на електромобилите взема разхода на Тесла модел Х със 700 коня и смята разход 20kWh/100км и изкарва необходими 4000 киловатчаса за 20 хиляди километра годишно. А не се усеща, че дори 70 коня малолитражка която харчи 5 на сто нафта, харчи 50kWh/10010 000kWh/год. Ако сметнем горивото в киловатчаса.
  • #19
    д-р.Куртев ( преди 2 години )
    Наскоро попаднах на статия за брой кораби на планетата-ужас,с тях какво правим?? А със самолетите ?? А камионите ? Леките коли са на края на опашката май,ама карай-зелените щели да върнат и динозаврите !
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    китайците имат планини от въглища, изградиха нови мощности с високо КПД, нови магистрали с голямо напрежение, въпреки това внасят въглища от австралия .... просто не излиза сметката, с други думи, на тях им трябва време да изградят соларни, вятърни и ядрени мощности; индийците имат същия проблем; американците имат лоби на въглищата, а поляци и южноафриканци нямат акъл, нещо като нашия проблем с енергетиката
fallback
Последни