fallback

Тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия

Новото правителство е готово с план за значителни съкращения в заводите и техните доставчици

Германия има ново правителство, в което на зелената партия правителство е определен сектор от икономиката, отговорен за изменението на климата. А това със сигурност ще доведе до тежки времена за автомобилната индустрия в страната.

"Зелените" ще имат нови правомощия да координират климатичните, енергийните и икономическите политики. Германия вече е постигнала значителен напредък към електрификацията на своята автомобилна индустрия, като продажбите на електрически превозни средства и хибриди се приближават до 675 000 единици през 2021 г., което представлява 24% от общия пазар.

Автомобилният анализатор Матиас Шмид казва, че автомобилната индустрия може да очаква по-интензивно преминаване към електрически превозни средства, може би чрез принудително премахване на plug-in хибридите. През 2021 г. в Германия са продадени около 300 000 такива превозни средства. 

Новото коалиционно правителство обеща до 2030 г. паркът от електрически превозни средства да надхвърли 15 милиона единици. За да достигнат тази цифра, германците ще трябва да бъдат убедени и насърчени да купуват два милиона изцяло електрически коли годишно. От гледна точка на коалицията със "зелените"очевидно е и по-ранното въвеждане на забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като срокът може да бъде изместен от 2035 г. на 2032-2033 г.

Лидерите на германската автомобилна индустрия засега избират изчаквателна позиция. Ръководни кадри от BMW и Mercedes-Benz постигнаха съгласие, че резкият преход към електрически автомобили ще повлияе на намаляването на до 800 хиляди души в автомобилната индустрия в Германия и свързаните с нея сектори на икономиката. Continental също така предупреди, че прекомерният ентусиазъм за електрификация ще застраши десетки хиляди работни места само в техните фабрики. Bosch пък възнамерява да уволни повече от 15 000 "дизелови" работници само в Германия.

Дори сред най-големите автомобилни производители в Германия няма единно мнение относно времето и важността на изоставянето на двигателя с вътрешно горене. BMW и Volksvagen вече обявиха, че няма да могат напълно да преобразуват своите моделни линии на "електрическа тяга".  На свой ред, Mercedes отбеляза, че вече е стратегически фокусиран върху изцяло електрическо бъдеще от 2030 г.

След всички тези катаклизми е ясно едно: Предвид електрификацията китайците се превръщат постепенно в основен конкурент на германските автомобилни компании, а Tesla също възнамерява да разшири инвазията си в Европа. Така, че тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия.

fallback
  • #37
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Човек им дава факти от институциите натоварени с "прехода" и те казват, че такъв няма - електрофилчетата обаче пак бълнуват. Какъв ренесанс? За да има ренесанс трябва да е имало западане, а то е обратното - рекордно потребление на фосилни горива! И такова ще има още години напред! Не е лесно са си зальохан и принципно съчувствам... ама започва да става твърде скъпо да се водим по малкото акъл на зальоханите...
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрификация или бърз фалит толкова е просто. И страдащите от шведски синдром фенове на отровния ауспух няма как да помогнат на ДВГ.
  • #35
    TSLA ( преди 2 години )
    Да се надяваш на петролен Ренесанс е като да намигнеш на девойка в тъмното и да се надяваш да се влюби :D
  • #34
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Колко мъка Боже... доклад на МАЕ от днес: Скок на търсенето на ел.енергия с повече от 6% през 2021 г. - най-голямото увеличение в % изражение от 2010 г. В абсолютно изражение обаче увеличението от над 1500 ТВч е най-голямото в историята.Емисиите от електроенергийния сектор са се увеличили със 7% през 2021 г. - исторически максимум. Въпреки че производството на енергия от ВЕИ отбелязва "впечатляващ ръст", производството на електроенергия от въглища и природен газ е достигнало рекордни нива!!!
  • #33
    Алексей ( преди 2 години )
    Няколко клана супер свръх богати пак ще удесеторят трилионите си за сметка на средната класа.
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Те щото правителствата ги измислят тия неща. Много ясно, че инициативата идва от производителите. Тъй че много светли времена ги очакват тия бастуни. Мрачни времена очакват потребителите.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    нищо не ти се разбира, ще се научиш първо да четеш, после и да пишеш, каква електричка, в която се гори въглеводород??????
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    ти разлика между багер и автомобил правиш ли едното работи на празен ход на място другото е в движение и в постоянно променящ се режим да гориш въглеводороди в двг и който да задвижва динамо и да произвеждаш електричество не е много умна идея освен ако нямаш личен сондажен кладенец за газ или петрол
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Германците се лекувят само с тупаници жалка самохвална пръ длива нациика от конекрадци
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Той намалява разхода на гориво до 30% в сравнение с конвенционален багер от класа си. В рамките на три години Komatsu Hybrid пести над 35 000 лева от гориво и обслужване, a гаранцията на хибридните компоненти е 5 години или 10 000 моточаса.Хибридните багери на Komatsu са първите багери в света с хибридна технология, като в световен мащаб са продадени над 3 000 броя (от 2008 г. до днес). Трето поколение хибридни багери са оборудвани с система за 24 часов мониторинг KOMTRAX.
fallback
Последни