fallback

Тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия

Новото правителство е готово с план за значителни съкращения в заводите и техните доставчици

Германия има ново правителство, в което на зелената партия правителство е определен сектор от икономиката, отговорен за изменението на климата. А това със сигурност ще доведе до тежки времена за автомобилната индустрия в страната.

"Зелените" ще имат нови правомощия да координират климатичните, енергийните и икономическите политики. Германия вече е постигнала значителен напредък към електрификацията на своята автомобилна индустрия, като продажбите на електрически превозни средства и хибриди се приближават до 675 000 единици през 2021 г., което представлява 24% от общия пазар.

Автомобилният анализатор Матиас Шмид казва, че автомобилната индустрия може да очаква по-интензивно преминаване към електрически превозни средства, може би чрез принудително премахване на plug-in хибридите. През 2021 г. в Германия са продадени около 300 000 такива превозни средства. 

Новото коалиционно правителство обеща до 2030 г. паркът от електрически превозни средства да надхвърли 15 милиона единици. За да достигнат тази цифра, германците ще трябва да бъдат убедени и насърчени да купуват два милиона изцяло електрически коли годишно. От гледна точка на коалицията със "зелените"очевидно е и по-ранното въвеждане на забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като срокът може да бъде изместен от 2035 г. на 2032-2033 г.

Лидерите на германската автомобилна индустрия засега избират изчаквателна позиция. Ръководни кадри от BMW и Mercedes-Benz постигнаха съгласие, че резкият преход към електрически автомобили ще повлияе на намаляването на до 800 хиляди души в автомобилната индустрия в Германия и свързаните с нея сектори на икономиката. Continental също така предупреди, че прекомерният ентусиазъм за електрификация ще застраши десетки хиляди работни места само в техните фабрики. Bosch пък възнамерява да уволни повече от 15 000 "дизелови" работници само в Германия.

Дори сред най-големите автомобилни производители в Германия няма единно мнение относно времето и важността на изоставянето на двигателя с вътрешно горене. BMW и Volksvagen вече обявиха, че няма да могат напълно да преобразуват своите моделни линии на "електрическа тяга".  На свой ред, Mercedes отбеляза, че вече е стратегически фокусиран върху изцяло електрическо бъдеще от 2030 г.

След всички тези катаклизми е ясно едно: Предвид електрификацията китайците се превръщат постепенно в основен конкурент на германските автомобилни компании, а Tesla също възнамерява да разшири инвазията си в Европа. Така, че тъмни времена очакват германската автомобилна индустрия.

fallback
  • #7
    Минтирит ( преди 2 години )
    Шменти, хайде стига лъга. Можеш ли да подкрепиш твърденията си с факти? Германия изнася възобновяема енергия за Полша, а не внася въглищна енергия от там.Виж от Франция внасят, но и изнасят за натам. Все пак повечето потребители не се интересуват от вида на енергията, а от цената и. Когато токът в Германия е по-евтин, френските прекупвачи го предпочитат пред атомната енергия родно производство. А колкото повече ВЕИ, толкова по-ниски ще стават цените когато има слънце и вятър.
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    10ти какъв преход към възобновяема енергия те гони? Германия си увеличава дела на ВЕИ като внася огромни количества електроенергия от полските вуглищни тецове и от френските АЕЦи! а в световен мащаб употребата на въглища е с нови рекорди и продължава да се увеличава. Зелените простотии са ви само в главите!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    То не само автоиндустрията, ами доста други сектори не ги чака нищо добро с това правителство, чиято програма ще съсипе немската икономика. За данъколпатеца, не искам да говория, който ще отнесе накрая хурката на зелените тиквеници. Разбира се, радикално зелените, това не го виждат и рабират. За тях има само една мантра, а цената няма значение. Е докато не дойде време да я платят.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Mи щом са достатъчно глупави да предоставят икономиката си и златната си кокошка в икономиката на зелените терористи - прав им път!
  • #3
    FenIX до 1 ( преди 2 години )
    "В Кирай базираната във Волфсбург компания подценява новата силна конглокенция на бързо развиващия се пазар на електромобили. Tesla се справя много по-добре там, отколкото нейният конглокент от Германия. Освен това нови китайски марки електрически превозни средства като Nio или Xpeng постигат забележим успех в продажбите. Моделите ID на Volkswagen не винаги предлагат това, което китайските клиенти искат, особено по отношение на цифровото оборудване."Това хич не звучи като добро справяне
  • #2
    FenIX ( преди 2 години )
    Не само за Германия ами за цяла Европа важи. От една страна Европа изостана от американци и азиатци в технологиите за Ел коли, батерии и автономност. От друга хем иска да е еко и спира ТЕЦ и АЕЦ а реално няма алтернатива освен внос на енергия и то основно от Русия. Бюрократите поставят някакви безумни срокове за премахване на ДВГ и накрая ще караме скъпи Ел коли с китайски или японски батерии и зареждани с ток получен от вносни енергоносители.
  • #1
    Муахаха ( преди 2 години )
    Германия се нуждае от "внос" на 400 000 работници годишно!! Това, че 800 000 от автоиндустрията ще бъдат съкратени всъщност е добра новина за Германия!Тях не ги мислите! Мислите какво ще се случи със заводите на доставчиците за блокове и кабели за ДВГ в БГ, в които държавата наля милиони щото били инвеститори Клас А!!
fallback
Последни