IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо "класът на Golf" трябва да се казва другояче в България?

Японски модел бие бестселъра на VW с над пет пъти повече продажби у нас

Cлед като ви запознахме с най-продаваните марки на българския пазар за 2021 година, идва време да погледнем и детайлите: какво се случва в отделните класове. И логично ще стартираме от С-сегмента, често наричан "Golf клас", по името на популярния модел на Volkswagen. През почти всяка от последните 40 години Golf е не само най-продаваният модел в този сегмент, но и най-продаваният автомобил изобщо в Европа. Само че на българския пазар "класът на Golf" би трябвало да се нарича другояче. Тук германският хечбек не попада дори в Топ 5 по продажби, а лидерът в сегмента го бие над пет пъти като брой нови регистрации (ще видите кой е той в галерията).
 
  
Volkswagen Golf 8, производство, Волфсбург
Заради недостига на микрочипове заводът на VW във Волфсбург - основната производствена база на Golf - отчете най-ниско ниво на продукцията от три десетилетия насам
 
     
Можем само да спекулираме какви са причините, разбира се. При всички случаи не става дума за проблем с репутацията, защото при употребяваните коли Golf е уверен и недостижим за момента лидер в България. При новите вероятно проблем е относително високата му за сегмента цена, както и вътрешната конкуренция от растящата кросоувър гама на VW.

Преди да видим класирането, едно важно пояснение: в Европа на практика няма стандартизирана категоризация на автомобилите по сегменти. Клас "С" е до голяма степен условно понятие, което обхваща най-вече компактните хечбек модели с дължина между 4.20 и 4.60 метра. ЕuroNCAP ги води "малки семейни коли". Но при масовото уголемяване на автомобилите в последното десетилетие дължината вече не е такъв ясен фактор, какъвто беше. Освен това все повече модели в компактния клас имат повдигнати или удължени версии, за които е трудно да се намери място в старите категории. В крайна сметка при подредбата сме имали предвид както дължината и ширината, така и ползваната от автомобила платформа, и това къде го позиционира самият производител.


15-те най-продавани компактни модела в България (ГАЛЕРИЯ):


* по данни на МВР за новите регистрации през 2021
 

 

 

 

0 от 500
  • #25
    10 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Радвам се, че най-после българите разбраха кое е качествено, икономично и добро. Започват да увират дебелите кратуни на много хора, че от хибрида на Тойота по-добро на този етап няма и че кадящите нафтови печки не са никаква опция спрямо хибрида, който не само се изплаща във времето, но и е безшумен, не цапа, автоматик, много повече екстри и е по-евтин. Към всичко това, като сложим и 10 г.пълна гаранция на автомобила на Тойота, то трябва да си много зле с главата, че да предпочетеш друго.
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    23 ама нови ли сте ги взели или на старо? Ако е на старо то Королата винаги е по-скъпа от Голф с подобно оборудване и двигатели. Не само по-скъпа, но и трудно се намират, защото не стига, че са най-продавани, като нови, но и никой не иска да се разделя с тях в последствие..
  • #23
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Дo бай Пешо ( преди 2 години )
    Чесането на езика е приятно. Но има и факти. Есперо беше широко 1.72 при 4.62 дължина. Октавия е широка 1.83 при 4.69 дължина. пасат е 1.835. а навремето любимия москвич 2140 беше широк 1.55. не съм фен на oктавията, кoятo тук си купуват най-вече прoграмистчетата oт селo и пoсле я карат, все еднo са си купили Лoтус. Нo в никакъв случай не е зле прoектирана и направена кoла
  • #22
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    Като сумирате "Голфовете" с емблема на ФВ, Шкода, Сеат и Ауди пак са на върха на продажбите!
  • #21
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    Като сумирате продадените Голфове и Шкоди, пак са най-продавани! То Шкодата си е Голф с друга емблема :)
  • #20
    14 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 2 години )
    2015 взехме Голф 1,2 за фирмата за 28000, Корола по същото време с отстъпките също се намираше за 26000.6 години по-късно струват с по 15000 отгоре....Май ще станат лукс колите и ще се карат таралясници до дупка
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Нанекомудедова ( преди 2 години )
    От тези автомобили, нито една си заслужава да се купува нова! Причината е че бихте загубили толкова пари, колкото да ползва такси и да не мислите за застраховки, обслужване и какво ли още не.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 2 години )
    Ми дай да им скъсим междуосието - викаш ще станат по стабилни. Пак не си си пил хапчетата...
  • #17
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма клас Голф. Това е измислица наложена от Ауто Билд. Нито Гоуфа е първи в този сегмент,че да го нарекат на негово име, нито нищо. Просто поредна пропаганда да си продават трошляците, но вече и това не минава, защото все повече народ прогледна иразбра що е то немско качество.
  • #16
    21 rate up comment 0 rate down comment
    до бай Пешо ( преди 2 години )
    Масово в България се купуват автомобили, които собствениците не могат да поддържат! Гаражни майстори, турски и китайски части, гуми от OLX за по 25 лева бройката... България е единствената страна в Европа, /всъщност втората след Албания/, в която ще те убеждават, че по-добре 10 годишна Е класа, вместо чисто нов Голф или Корола! Някакси е по-престижно е пред наследствената панелка да спреш с Е класа, на която нямаш пари да купиш 4 чисто нови гуми и да я поддържаш в Силвър Стар!