Много експерти ще ви кажат, че да си купиш две- или тригодишна кола е по-разумно, отколкото да я вземеш нова. По този начин получаваш актуален модел, който най-често все още е в гаранция, но избягваш огромната обезценка през първата година.
VW T-Roc заема престижното трето място в ранглистата на TUV
Ако не са претърпявали злополуки или особено нехайна поддръжка, автомобилите на три години са надеждни и едва ли ще създават проблеми още петилетка. Потвърждава го и последното издание на доклада за надеждност на TUV, германската Асоциация за технически инспекции (класирането в категориите до 5, до 7, до 9 и до 11 години можете да видите под статията).
При тригодишните коли средният процент констатирани повреди е едва 4.7% - най--ниският, откакто се прави класацията. Забелязва се обаче и една недотам радостна промяна: значителна част от проблемите идват не от светлините, както бе в миналото, а от окачването - по причини, на които се спряхме в тази статия.
20-те най-здрави коли на 3 години (ГАЛЕРИЯ):
Отчетливо отстъпление на японските марки в ранглистата на TUV - ако допреди десетилетие те доминираха в класацията, а в последните години вкарваха поне по 5-6 представителя в Топ 20, сега честта на Япония е отсрамена само от два автомобила. Jazz се класира 16-и с доста скромния среден пробег от 27 000 км.
В Топ 20 по надеждност изненадващо попадат само 2 японски автомобила, и нито един от тях не е Toyota - най-челно класираният модел на гиганта е на 27-о място. За сметка на това на върха са рекордните 8 модела на Mercedes и 4 на Audi. За пръв път в Топ 20 има и корейски представител - макар и за съжаление модел, който вече не се произвежда.
Така наречените градски кросоувъри, като Renault Captur, като цяло се представят доста добре - донякъде и заради по-малкия среден пробег
Разбира се, при автомобилите на възраст до три години честотата на дефектите е много ниска, и съответно разликите между лидерите и втората двайсетица е само десети от процента.
1. Skoda Superb - 76 000 км 2. VW Passat - 71 000 км 3. BMW 5/6 Series - 66 000 км 3. Mercedes E-Class - 66 000 км 5. Ford Mondeo - 65 000 км 6. Audi A6/A7 - 64 000 км 7. Skoda Octavia - 63 000 км 8. BMW X5/X6 - 62 000 км 8. Ford S-Max - 62 000 км 8. Skoda Kodiaq - 62 000 км |
Добро впечатление прави, че малките кросоувъри - най-бързо растящият сегмент на европейския пазар - като цяло се представят доста добре. Освен попадналите в Топ 20 VW T-Roc, Audi Q2 и Mazda CX-3, в зелената зона уверено се наместват и Opel Mokka, Renault Captur, Seat Arona, Suzuki Vitara, Ford EcoSport. Изключенията от тази тенденция са Nissan Juke - 64-и, и Peugeot 2008 - 92-ро.
При компактните кросоувъри картината е по-пъстра: някои са в зеленото (примерно Toyota RAV4, Skoda Karoq, Renault Kadjar, Nissan Qashqai, VW Tiguan), други - чак в оранжевата зона (BMW X1, Hyundai Tucson) и дори в червената (Kia Sportage, Ford Kuga).
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 19. Audi TT 3,0, 19. Opel Mokka 3,0, 23. Audi Q5 3,1, 23. Renault Captur 3,1, 25. Seat Arona 3,2, 25. Suzuki Vitara 3,2, 27. Toyota Yaris 3,3, 27. Toyota RAV4 3,3, 29. Skoda Karoq 3,4, 29. VW Polo 3,4, 34. Renault Kadjar 3,5, 35. Mitsubishi ASX 3,6, 37. Ford Fiesta 3,7, 37. Hyundai i30 3,7, 40. Mazda 2 3,8, 40. Suzuki Swift 3,8, 40. Suzuki SX4 3,8, 40. Volvo V40 3,8, 40. VW Golf 3,8, 45. BMW 1/2 Series 3,9, 45. Ford EcoSport 3,9, 45. Toyota Avensis 3,9, 49. Nissan Qashqai 4,0, 49. Seat Ateca 4,0, 49. Volvo XC60 4,0, 49. VW Tiguan 4,0 49
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 53. Audi A6/A7 4,1, 55. Hyundai i20 4,2, 57. BMW X3/X4 4,3, 57. Kia Rio 4,3, 57. Peugeot 208 4,3, 61. Audi A4 4,4, 61. Skoda Kodiaq 4,4, 61. Toyota Aygo 4,4, 64. Nissan Juke 4,5, 64. Renault Scenic 4,5, 64. Toyota Auris 4,5, 67. Opel Corsa 4,6, 67. Skoda Fabia 4,6, 67. Toyota Verso 4,6, 71. Ford C-Max 4,7, 71. Opel Astra 4,7, 71. Skoda Rapid 4,7, 71. VW Touran 4,7, 75. Citroën C3 4,8, 75. Mini 4,8, 77. Mazda CX-5 4,9, 78. Kia Ceed 5,0, 78. Opel Zafira 5,0
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 80. BMW X1 5,1, 80. Nissan Micra 5,1, 80. Opel Insignia 5,1, 83. Renault Clio 5,2, 84. BMW X5/X6, 85. Hyundai Tucson 5,4, 85. Seat Ibiza 5,4, 87. Honda Civic 5,5, 87. Peugeot 308 5,5, 89. Fiat 500 5,6, 89. VW Up 5,6, 92. Peugeot 2008 5,7, 93. Renault Mеgane 5,8, 95. BMW 3/4 Series 5,9, 95. Seat Leon 5,9, 95. Skoda Octavia 5,9, 95. VW Passat 5,9, 101. Ford Focus 6,0, 101. Mazda 3 6,0, 101. Mazda 6 6,0
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 105. VW Caddy 6,1, 106. VW Touareg 6,2, 107. Fiat Panda 6,3, 107. Kia Sportage 6,3, 107. Opel Crossland 6,3, 110. Ford Kuga 6,5, 110. Hyundai i10 6,5, 110. Seat Alhambra 6,5, 110. Suzuki Jimny 6,5, 114. Skoda Superb 6,6, 115. Ford S-Max 6,7, 116. Ford Mondeo 6,8, 117. Citroеn C4 Picasso 6,9, 118. BMW 5/6 Series 7,1
В дъното на таблицата прави впечатление присъствието на няколко скъпи представителни модела. BMW Серия 5, което шокиращо зае последно място при 5-годишните автомобили, тук все пак успява да избегне позора на последната десетка, но е твърдо в червената зона, заедно с VW Touareg, Skoda Superb и Ford Mondeo.
Dacia Logan е автомобилът с най-голям процент дефекти в сегмента на тригодишните. Почти всички проблеми се отнасят до изгорели крушки на светлините или износени спирачни дискове
В последната десетка е цялата гама на Dacia и произвежданият в Турция Fiat Tipo, но и автомобили с несравнимо по-високи цени като Nissan X-Trail, VW Sharan и Ford Galaxy.
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
119. Nissan X-Trail - 7,2% дефекти (45 000 км среден пробег)
120. VW Sharan - 7,3 (58 000 км)
121. Dacia Sandero - 7,5 (33 000 км)
121. Ford Galaxy - 7,5 (57 000 км)
123. Citroën Berlingo - (8,1 46 000 км)
124. Dacia Dokker - 8,2 (43 000 км)
124. Fiat Tipo - 8,2 (38 000 км)
126. Renault Kangoo - 9,2 (44 000 км)
127. Dacia Duster - 11,4 (43 000 км)
128. Dacia Logan - 11,6 (55 000 км)