IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai спря разработката на двигатели с вътрешно горене

Концернът закри отдела, отговарящ за конвенционалните задвижващи агрегати

Корейският концерн Hyundai е спрял разработването на двигатели с вътрешно горене, съобщава интернет-изданието The Korea Economic Daily. Според информацията, ръководството на производителя е разпуснало съответно звено в научно-изследователския център Намянг, което се занимаваше с проектирането и разработката на конвенционални задвижващи агрегати.


Hyundai електрификация


Решението е на ръководството на Hyundai, което смята да се съсредоточи всички сили върху електрически автомобили, за които не са нужни двигатели с вътрешно горене. Към момента няма официален коментар от концерна. Твърди се обаче, че нареждането вече е изпратено до служителите от новия ръководител на отдела за изследвания и разработки Парк Чун Кук, който само преди дни замени германеца Албърт Бирман. В писмото се казва, че отделът трябва да се ориентира към иновативни разработки, за които ще бъде използват огромния опит, натрупан през годините.

Ако това е вярно, може да се предположи, че в Hyundai са приключили напълно работата по създаване на нови бензинови и дизелови двигатели. Сега корейският производител ще се концентрира върху електрически задвижващи системи с нулеви вредни емисии. С тях ще бъдат оборудвани не само моделите на Hyundai, но и на другите два марки, влизащи в групата – Genesis и Kia.

Припомняме, че корейската марка вече има няколко разработки на „зелени" технологии. Най-важните от тях са електрифицираната модулна архитектура E-GMP, проектирана съвместно с Kia, както и няколко версии на електрическите двигатели, които се поставят на серийната версия на електрическия кросоувър Ioniq 5.

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Кольо ( преди 3 години )
    Ееееее.... тъкмо се понаучиха да копират двг та по добре......
  • #11
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е то и турците от хидромек правят багери а корейските коли се правят с евтини материали нормално е да съруват и по евтинко.
  • #10
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Да ( преди 3 години )
    Хюндай е група с оборот, колкото БВП на нашата държавица. Произвеждат багери, трактори, пътно строителни машини, електроника, даже и телевизори на топ ниво в света. Карам Киа закупена 2009 година. След седемте години гаранция четири комплекта биалетки, дискове, накладки и консумативи. И така 250000 км. Никакъв проблем. Тогава струваше 21000.Друг автомобил сериино с десет еърбега нямаше. И сега е рядкост. Един Голф беше 36400.Еми карайте си голфовете. Живи и здрави.
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Когато всички се преориентират към ел.задвижването, Мъск отново ще бъде с едни гърди напред, защото в онзи момент той ще го е захвърлил (маржът ще бъде мизерен, а продаваните бройки от огромните мощности - оскъдни) и ... ще започне да прави ... дизели, като гигафабриката ще прави мега ефективни каталитични преобразуватели, а берлинската фабрика ще се специализира в ауспухови системи за бърза смяна. Всички трайно освободени сега, тайно ги наемат в Тесла :))
  • #8
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Пак ще го отворят този отдел,спокойно.
  • #7
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Хм ( преди 3 години )
    Сега електромобилите са популярни, но е абсурд всички да са такива. Ще се разбере по трудния начин. Иначе освен двигатели с вътрешно горене има и такива с външно, които също имат потенциал, примерно в хибридно задвижване.
  • #6
    15 rate up comment 19 rate down comment
    Докторът ( преди 3 години )
    Какво разработване пък са правели тези? Имат един двигател копие от Митсубиши, и сега го произвеждат в Китай.Сигурно да поръчаш в Китай вече му викат разработване.
  • #5
    19 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те губят електроколите никога не ще заместят двг така ще отпаднат от ключова пазарна ниша
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Паметлив ( преди 3 години )
    Първият масов и достъпен за всички автомобил е Форд Т.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 3 години )
    До #1Първи в света премина към ширпотреба ФИАТ. На тях се сърди. От еталон за не скъпо качество през 60те и 70те, станаха нарицателно за ***. Не случайно ВАЗ избират 124 за модел за копиране. Днес продават само римейка 500 и разни Крайслери с отвратително качество....