По света има много организации и методологии за проверка на нивото на безопасност на превозните средства. Правилата непрекъснато се затягат, но, както често се случва, тяхната строгост се компенсира от необвързващия характер на тяхното изпълнение. Тоест, поставената им оценка от външни организации не пречи на тяхното излизане на пазара.
Новини за поредния неуспешен краш-тест идват редовно от различни региони на света, като те се отнасят не само за стари и достъпни на цена модели, но и за нови, скъпи и доста добре оборудвани модели. Интересното е, че те получават високи оценки в Европа, например, но на други континенти се превръща в антигерои.
Най-опасните автомобили по света (ГАЛЕРИЯ):
От Latin NCAP настояха производителя да изтегли пуснатите на пазара бройки от модела. Експертите бяха изненади от лошия резултат, тъй като само две години по-рано Dacia Duster заслужи 4 звезди на Euro NCAP, където изискванията са по-строги. Производителят се оправда със затягането на методологията, като обяви, че по отношение на нивото на безопасност модификациите са еднакви за различните пазари.


2