По света има много организации и методологии за проверка на нивото на безопасност на превозните средства. Правилата непрекъснато се затягат, но, както често се случва, тяхната строгост се компенсира от необвързващия характер на тяхното изпълнение. Тоест, поставената им оценка от външни организации не пречи на тяхното излизане на пазара.
Новини за поредния неуспешен краш-тест идват редовно от различни региони на света, като те се отнасят не само за стари и достъпни на цена модели, но и за нови, скъпи и доста добре оборудвани модели. Интересното е, че те получават високи оценки в Европа, например, но на други континенти се превръща в антигерои.
Най-опасните автомобили по света (ГАЛЕРИЯ):
Ако провалът на Hyundai Tucson може да бъде оправдан с факта, че това е автомобил от предишно поколение, то това обяснение не работи с Renault Duster (на пазарите извън Европа популярният модел се продава под френската марка, а не като Dacia). Новият кросоувър не издържа тестовете на същата латиноамериканска организация NCAP, като получи нула звезди. Защитата на възрастните е 29,47%, а на децата – 22,93%, но това не всичко – след удара имаше изтичане на бензин, а вратите се отвориха спонтанно.


2