За да се справи с катастрофите с висока скорост, които продължават да причиняват смъртни случаи по пътищата, Застрахователният институт за пътна безопасност на САЩ (IIHS) въвежда по-строг краш-тест – при страничен удар. На него бяха подложени 20 малки (по американските стандарти) SUV, като само един от тях получи добра оценка.
Всички тествани автомобили са от моделна година 2021, което означава, че са оборудвани с най-новите технологии и системи за безопасност. Единствено Mazda CX-5 получи добра оценка, докато други девет SUV - Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue, Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza и Volvo XC40, са с оценка „приемливо“.
Осем превозни средства - Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage и Lincoln Corsair, са в следващата графа, която е „минимум“, докато Honda HR-V и Mitsubishi Eclipse Cross директно си тръгват с оценка „лош“ от тестовете.
Новият страничен краш-тест включва сблъсък по-тежка бариера, движеща се с по-висока скорост, за да се симулира удар с превозно средство. Сега бариерата1896 кг, което е близо до теглото на модерен среден SUV. Тя удря автомобила със скорост от 60 км/ч. При предишния вариант на изпитанието бариерата тежеше 1497 кг, а сблъсъкът беше с 50 км/ч.
Снимка и видео: IIHS