IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Челен удар: Tesla Model Y срещу Volkswagen ID.6

В необичайния краш-тест двата електромобила се сблъскаха с 64 км/ч

Противопоставянето на Tesla и Volkswagen става все по-ожесточено, като моделите на двете марки вече водят сериозна борба на пазарите на електромобили. Това накара и китайски експерти да организират любопитен краш-тест между Tesla Model Y и VW ID.6 Crozz, за да се установи, при кой от двата кросоувъра поражения са по-малки.


краш-тест


Електромобилите се сблъскаха фронтално при 50% покритие и скорост от 64 км/ч. Това е равносилно на удар в неподвижно деформируемо препятствие при два пъти по-висока скорост - 128 км/ч.

Резултатите се оказаха доста добри - салоните и на двата електромобила оцеляха, не избухна и пожар, каквито се очакванията при подобен сблъсък. Все пак манекените в салона буквално летяха, като се удряха не само във въздушните възглавници, но и в седалките, вратите и в други елементи.



Вратите от страната на шофьора на Tesla Model Y не можаха да се отворят след сблъсъка, докато при VW ID.6 подобен проблем няма. Акумулаторът на германския автомобил изобщо не пострадал, за разлика от този на американската кола. Като цяло обаче пораженията по двата модела са идентични, така че те явно предоставят еднакво ниво на безопасност.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #55
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 3 дни )
    Двата автомобила били еднакво безопасни, а на Тесла не и се отваряла вратата. Тогава отде излизаме?
  • #54
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 5 дни )
    въй въй колко зазляла работата тук... закони макони физики.. метафизици... много хора има в родината които никога не са играли билярд явно а до логика никога не са стигали за да я развият
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    алтернатора зарежда акумулатора и в случая е буферен съд все едно ако закачиш една лампа на изхода на вец и язовира ще се източи по бързо
  • #52
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    то колко енергия има не е проблем ако може конструкцията да я поеме което става от допълнителните греди явно в китайският завод на теслъ пестят от материали както се вижда в кашкавалените греди
  • #51
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Въпроса е трети че за много пари фв е с малък пробег а за ел кола другото няма значение
  • #50
    10 rate up comment 2 rate down comment
    А ако се бяха подпал ( преди 6 дни )
    Голямо дъвкане става тук за скоростта на сблъсъка а най-важното поне за мен се пропуска-шофьорската врата при тЕслата след сблъсъка не е могла да се отвори!!! При теста очудващо не е имало пожар но при катастрофа с подпалване+блокирала врата,шофьора ще умре в адски мъки...
  • #49
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 6 дни )
    Като оставим настрана споровете между физиците, удара е сериозен но напредъкът в безопасността е очевиден (особено за автомобили сглобявани в Китай). Все пак шофирайте разумно.
  • #48
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    "Противопоставянето на Tesla и Volkswagen става все по-ожесточено, като моделите на двете марки вече водят сериозна борба на пазарите на електромобили." Я да видим коя марка липсва от традиционното съперничество? (
  • #47
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Продължение ( преди 6 дни )
    Volkswagen е по-тежък и затова пораженията по Тесла са повече. Предполагам че ще се съгласите, че ако Тесла се удари в спрелия Фолксваген със 128 км в час, а после същият тест бъде повторен като Volkswagen удари теслата, резултатът няма да е еднакъв, защото кинетичната енергия на по-тежкия автомобил при една и съща скорост ще е по-голяма и ще нанесе повече поражения. Въпреки това резултатите са впечатляващи за толкова тежки автомобили.
  • #46
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Абе умници ( преди 6 дни )
    В статията не пише за стена, а за:"Това е равносилно на удар в неподвижно деформируемо препятствие при два пъти по-висока скорост - 128 км/ч"Тоест, че е равносилно единия автомобил да е спрял а другия да се удари в него със 128 км в час. По принцип бих се съгласил, само ако автомобилите са с една и съща маса, но те не са. Продължавам в другия пост.