По света има много организации и методологии за проверка на нивото на безопасност на превозните средства. Правилата непрекъснато се затягат, но, както често се случва, тяхната строгост се компенсира от необвързващия характер на тяхното изпълнение. Тоест, поставената им оценка от външни организации не пречи на тяхното излизане на пазара.
Новини за поредния неуспешен краш-тест идват редовно от различни региони на света, като те се отнасят не само за стари и достъпни на цена модели, но и за нови, скъпи и доста добре оборудвани модели. Интересното е, че те получават високи оценки в Европа, например, но на други континенти се превръща в антигерои.
Най-опасните автомобили по света (ГАЛЕРИЯ):
Настоящото,трето поколение на компактния модел не получи нито една звезда от Latin NCAP. В Латинска Америка моделът се продава само с една въздушна възглавница, като базовата версия не включва ABS и ESC и по принцип няма странични въздушни възглавници. В Европа хечбекът вече е оборудван с шест въздушни възглавници като стандарт и през 2017 г. заслужи 3 звезди от Euro NCAP.


2