fallback

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.

Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

fallback
  • #45
    carpe_diem ( преди 2 години )
    #47, тая зарядна станция от 22 коловата 24 часа в денонощието постоянно ли ще работи? Или средно всеки ще зарежда веднъж на няколко дни по малко, че и много от колите ще зареждат на обикновен контакт от 2 kw. Много е лесна сметката - примерно средно 10000 км на година, по средно 200 wh/km потребление на кола, ти прави 2000 kwh ток на кола на година (~170 кwh на месец), айде 200 ги кажи). Сметни го по 3 милиона коли и ще видиш, че даже и 1 блок на АЕЦ Козлодуй произвежда повече ток...
  • #44
    Пропов ( преди 2 години )
    Ай стига с тая Норвегия. Тия там не си знаят парите. И в Германия, където живея, средната класа е на мнение, че ел. колите са само за богаташи. Да показват колко са модерни, защото екото е тренд на запад. Доматки и краставички по 4 евро, *** се дели и т. н.т.Като имаш доход от над 3000 евро на месец и *** в хартиийка ще купупуваш, само да го обявят за еко.
  • #43
    анонимен ( преди 2 години )
    какъв токов режим????? то бива да сте смотани, ама тва е брутално???? след като не загрявате, че има монополисти и картели никой, ама никой не може да ви помогне, смотани сте, затова сте и бедни
  • #42
    До 32 ( преди 2 години )
    И между другото Норвегия счупи рекорда за най-много продадени нови коли за година, над 167 хиляди нови коли за година! Като близо 90 процента електрически! 19 хиляди от тях са Тесла Модел 3 и Модел У! Само за тази година! *** нищо, те норвежците не ги знаят нещата и за това си взимат електрички. Ние ги знаем повече!
  • #41
    До 32 ( преди 2 години )
    Какво да ти кажа за тока? Цената на тока скочи, защото Норвегия се върза да захранва цяла Европа със зелена енергия, пич! И така цената скочи, защото има къде да се изнася. Електромобилите са много нисък консуматор на ток. Като за предната година са били 0.5 процента от консумацията на ток в Норвегия! Но Норвегия пусна кабел от 1 октомври за Англия, което вдигна цената! Имат кабел към Германия и към Дания! Продават ток за милиарди евро!
  • #40
    До 35 ( преди 2 години )
    Аз поне излизам с Факти, мойто момче! А ти с нищо!
  • #39
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    При автомобилите с ДВГ има едн нещо, наречено печка. Нагласяш си таймера и сутринта се качваш в загрят автомобил. Блажени са верующите, че след 10 години всички МПС ще са на ток! Една зарядна станция е 22 KW! Как си го представяте тоя филм??? В една малка България има около 6 милиона МПС. Да речем, че намалеят наполовина. Я, сментете какви умопомрачителни енергийни мощности ще трябват!!! То, сега, като свие студа и сме на границата на токов режим!.....
  • #38
    ха ха ( преди 2 години )
    Данни при нови автомобили. По колко % или км всеки един автомобил ще губи всяка година при един и същи тест до 6 тата година :)
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    това, че нямате къщи и гаражи, си е ваш проблем, гледам че и новите популисти ще ви дават пари бадева, освен че сте смотани сте и много мързеливи
  • #36
    sas ( преди 2 години )
    Ако ще ги хулим електричките, и без такива тестове можем да го правим. Имат си минуси, няма спор. Но пък имат и много плюсове - в Канада лично съм виждал как при -35 по улиците вървят само гаражни коли и електрички. Да не говорим за какво време загравя интериора на една електричка и една кола с ДВГ, а и всички ел. имат опция за предварително погряване докато се зареждат. Сега, ако е -20 и отдолу, ще си заредиш и няма да пътуваш надалеч. За града са перфекти, а там и 50 км пробег ти стига.
fallback
Последни