fallback

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.

Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

fallback
  • #25
    Ал ( преди 2 години )
    Ами -толкоз за електричките! Минус15 има всяка година у нас. А некъде по свето - и три пъти повече!
  • #24
    До #25 ( преди 2 години )
    E то да е само батерия за 40-50000 добре. Ама нали трябва да идеш и до бай Иван да ти пренавие електромотора и на баджанака до големия син да ти преинсталира драйвърите.
  • #23
    До 26 ( преди 2 години )
    А ти минус 20, колко пъти видя през последните 50 години в България?
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега, тролейбусните фенове подскочиха като ощипани ученички, печки, бензин, нафта... Хората ви казават, че един семеен автомобил като ИД 3, губи 61% от пробега си. С едно зареждане само 167 км. Е питам пак, колко от вас ще тръгнат на дълъг път с децата си, с подобен автомобил?
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Пичове, не че да хейтя ама гледам през зимата пробега наполовина, зареждането часове, след осмата година трябва да се подготвят едни 40-50000лв. за нова батерия. Вероятно аз не съм добре, но електричката ми звучи като ужасна оферта.
  • #20
    До 22 ( преди 2 години )
    Нормален, +2 литра отгоре? Ми ако лятото ти е 6 на 100, 2 литра отгоре какъв процент е?
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Лично аз съм нямал чак такъв драстичен скок в разхода на нафта, вярно като запалиш на -15 първите 3-5 км е двоен , но след това се връща в нормалните граници плюс 2л отгоре
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Е как ти скача разхода, като моя и зиме и лете е един и същи? Когато автомобила достигне работна температура си харчи еднакво. Дори зимата ми загрява по-бързо двигателя заради печката, след 5 мин. съм на 90 градуса, освен това парното не натоварва двигателя, нещо което климатика прави през лятото.
  • #17
    това е фак-нюз ( преди 2 години )
    Тези не са ли чели поне една от статиите в автокомедедия , където цитират видни еко-галFони и техните твърдения , че за батериите няма нищо по-хубаво от лошото време.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    ясно, норвежците са много прооости, а вие сте много умни, щото не знаете, че има гаражи.... колкото и да псувате, все тая, на никой не му дреме
fallback
Последни