fallback

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.

Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

fallback
  • #15
    До 16 ( преди 2 години )
    Разбирам ги, и не коментирам неща от които не разбирам!
  • #14
    до 13 ( преди 2 години )
    Разбираш ги нещата :) Всички ти се възхищаваме....и *** дето си я споменал и тя се възхищава.
  • #13
    До 14 ( преди 2 години )
    Така е, *** *** им обясни на инджинерити! И от зимните гуми и настилката, разхода при дизел и бензин също скача с 10-20 процента! А и, печката също харчи гориво, което трябва да се смята!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми оставете един дизел или бензин на -20 грауса и да видим колко гориво ще отиде само докато я отоплиш. Разходът и ще е двоен спрямо този през лятото. Затова хората каращи при такива екстремни условия си поставят допълнителни печки.
  • #11
    До 10 ( преди 2 години )
    Фактите са ФАКТИ! ТОВА СА ИЗМИНАТИ КИЛОМЕТРИ, А НЕ БАТЕРИЯТА ДА Е ИЗГУБИЛА НА МЯСТО! ОК? ИЖЕНЕРИ, МАЙКО!
  • #10
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Незнам за къде не стават, но знам че в Норвегия са 80 хиляди само Тесла! А общо електричките са 400 хиляди на 5 млн държава! Па и студено там съм чувал!
  • #9
    до 9 ( преди 2 години )
    Ти явно си "чувал" много неща но фактите са други мой човек. Вероятно изпитаните модели са имали всичко за което си чувал но фактите са факти, резултатите също. Отдавна саясни тези параметри на батериите. И да се пънеш и да не се все тая, физиката не можеш да промениш.
  • #8
    До 7 ( преди 2 години )
    Кое е ясно отдавна? А за загряване на батериите чувал ли си? А чувал ли си, че почти всички нови са със течно охлаждане и загряване?
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Да да! В движение, а не на място! Инженере!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Открихте Америка... това за капацитета на акумулаторите в студено и горещо време е ясно много, много отдавна на технически грамотните хора. Всичко обаче не се движи от тях, а от маркетинг специалисти, разни псевдо зелени и разни човечета смятащи екселски таблици.
fallback
Последни