fallback

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.

Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    германия вече произвежда 300 милиарда киловатчаса зелен ток, но пък русия започнаха да изнудватс газа, искат цялата първична енергия да е от зелени източници без въглища, нефт, газ и уран, вече се появиха сметки колко аджеба милиарда ще им трябват??? да кажем 1 800 милиарда киловатчаса, ако не ползват никаква газ, нефт, никакви термопомпи и зелен водород, да,де ама ще ползват поне термопомпите и водорода
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    немците няма да компенсират с нови въглища, а с повече зелени технологии, продължавате да говорите просто ей-така за неща, но си нямате хал-хабер, колкото до меренето - не е въпросът каква кола ще си купиш, а в каква къща ще живееш
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    въглищни централи. Струва ми се всичко, доста добре замаскирана жажда за още пари, през призмата на екологията. Справка и статията за взривената Тесла. Засега е това, нека следим развитието на нещата и технологиите.
  • #32
    Гоче ( преди 2 години )
    не че съм длъжен да ти се обяснявам, но невежеството и посредствеността доста ме дразнят. Затова, 2007г. съм си купил чисто нова кола, 2013г. дадох 10 000 евро за гараж, 2021г. 22000 лв. за кола евро 6б, 2017г. Коментирах ИД 3, защото смятам, че нещо подобно е необходимата масова ел. кола, не поршета и тн. за по стотици хиляди. Резултатът й е разочароващ, в съвкупност с цената за масов автомобил, заместител на конвенционалния. Колкото за екологичността, Германия ще компенсира затворените АЕЦ с
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирачите пак сте сцепили мрака, и да плюете и да не плюете, все тая, а, да и да се махате, прекалено сте смотани
  • #30
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Кефят ме коментариите на хора, които никога няма да си купят нов ДВГ автомобил, няма да си купят жилище с гараж, как разсъждават на проблемите на норвежците и другите скандинавци. Спокойно, всички тези автомобили не се правят за Вас, а за тях. За нас дрънгели "неразличими от нови", евтини и карцерогенни
  • #29
    до 27 ( преди 2 години )
    достатъчно, за да не си помисля за такъв разкош. Днес палих при минус 9. Не е чак -20, но не е и малко. Мога конкретно да ти кажа период, февруари беше 2005г. период с доста на брой последователни дни от по минус 20, ходех на работа с кола, с една Алфа 155 на газ. Палех от раз всяка сутрин, не беше Г.И. Колата беше 92ри набор. Тук коментираме поведението на ел. кола при отрицателни температури, чрез тест и резултатите от него. Не дали има или няма -20. А ако и един ден има -20и останеш на пътя?
  • #28
    GSX-R ( преди 2 години )
    Ало, Норвежеца, ще кажеш ли в Норвегия какви субсидии и привилегии ползват собствениците на електромобили и как държавата насърчава използването на електромобили. Във Финландия като паднат големите студове, електричките ги прибират и вадят старите Волва (най-често срещаната марка там). Още нещо, сподели и какво се е случило с цената на тока в Норвегия когато електрокарите са станали повече от конвенционалните автомобили..
  • #27
    hd ( преди 2 години )
    На дъртия дизел в таралясника с колко му скача разхода?
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Норвегия е най-големият пазар за ел. автомобили и явно ниските температури не им пречат.
fallback
Последни