fallback

Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.

Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

fallback
  • #75
    klimbo70 ( преди 2 години )
    Модерни и скъпи ама ***!
  • #74
    Диоген ( преди 2 години )
    Електрификация, а!?
  • #73
    Ха ха ( преди 2 години )
    Един бензинов генератор в багажника, две туби с бензин за него и всичко е точно. Малко е тъпо, но е cool.....
  • #72
    Ха ха ( преди 2 години )
    Един бензинов генератор в багажника, две туби с бензин за него и всичко е точно. Малко е тъпо, но е cool.....
  • #71
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Стига с тия джендърски варелиСамо V8Всичко друго е боза !
  • #70
    До#80 ( преди 2 години )
    "Брато", карам чисто нова бензинова кола, която съм изкарал от магазина. Въпросът е, че примера който ти дадох показва не дали ще я стоплиш бързо, а с какво. Аз съм стоял в навявания и не заради колата си, а заради ***, на които плащаме за зимно подържане. В колата ми си беше топло, защото си имах бензин в резервоара и отделно в една туба. Или сега ще ми кажеш колко е опасно да превозвам ГСМ в багажника?
  • #69
    анонимен ( преди 2 години )
    -20 градуса в България е нормално, само ако живееш на връх Ботев например.
  • #68
    До #77 ( преди 2 години )
    Брато, тоз миксер ш го затоплиш 10х бързо, той не чака впръскване към свещ, не иска да завъртиш ключа и да чакаш да загрее преди да запалиш, не иска масло за при -300000, иска само да седнеш и да му се радваш и недей да обясняваш за навявания и какво ли още не, а просто си купи нова кола, а не втора, пета, десета ръка, недей да даваш такива акъли и на дрцата си, даже въобще не им говори за автомобили
  • #67
    Всички много знаят, ( преди 2 години )
    Аз не съм чул в БГ да е било някога -20, всички коментари са толкова плоски и без никаква логична интерпретация, просто негативизъм към ЕЛ автомобилите и следващият път кат ви прегрее колата на АМ Хемус, както видях един коментар, кажете на децата си, че ДВГ са номер 1 и да се обадят на платформа
  • #66
    Аз ( преди 2 години )
    Все едно автомобилите с ДВГ не губят обхват.. половината няма да запалят и кат ва гледат кви сте всезнайковци, никой няма да зареди колата си и да я остави навън на студа при -20 или повече, все пак имам тесла, говедари, имам ди гараж имам си отипление, айде лягайте да спите
fallback
Последни