IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Петгодишни коли: кои са най-здрави и кои - най-трошливи?

На дъното в новия доклад на TUV е не Dacia или Fiat, а уважаван германски премиум

Немалко хора смятат, че покупката на 4-5-годишен автомобил е най-разумната политика. Така чудовищната първоначална обезценка на новата кола е за нечия друга сметка, а получавате все още модерна и с неизразходван ресурс машина, която нерядко дори е още в гаранция. Разбира се, това увеличава и риска от повреди и неочаквани разходи за ремонти. Германската асоциация за технически инспекции (TUV) измерва точно какъв е този риск за отделните модели в доклада си за 2022 година. При автомобилите, произведени през 2016 и 2017, средният процент констатирани дефекти при техническите прегледи е 8% - доста по-добър показател в сравнение с докладите отпреди десетилетие.
  
   
Топ 20 на най-здравите петгодишни коли (ГАЛЕРИЯ):


  
   
Любопитното при 4-5-годишните автомобили е, че за пръв път от няколко десетилетия в Топ 20 няма модел на Toyota. Традиционно надеждни машини като RAV4 са се смъкнали леко надолу в класирането, но като цяло Toyota остава в зелената зона, с изключение на минивана Verso, който е към средата на таблицата.

Приятно впечателние прави промяната в качеството при Renault Megane - след смяната на поколенията моделът се е изкачил от дъното на таблицата до 29-о място, плътно в зелената зона. Captur и Kadjar също показват добри резултати. Смяната на генерациите се е отразила добре и на друг бестселър на българския пазар втора ръка - Kia Sportage. Актуалното (все още) поколение на корейския кросоувър е вече в средата на таблицата, с петдесетина места по-високо от предишното.
   
   
Renault Megane 2016
Актуалното поколение на Megane, дебютирало през 2016, се изкачва с цели 73 места в класацията в сравнение с предшественика си от 2014-2015 година
  

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 16 Honda Jazz 5,5%, 22 Mercedes E-Klasse 5,6%, 23 Mazda 2 5,7%, 24 Audi A3 5,8%, 24 Toyota Yaris 5,8%, 24 Toyota RAV4 5,8%, 28 Volvo V40 5,9%, 29 Mercedes GLE 6,0%, 29 Renault Mégane 6,0%, 29 Suzuki SX4 6,0%, 32 Audi A6/A7 6,1%, 32 Ford EcoSport 6,1%, 34 Volvo XC60 6,2%, 35 Toyota Auris 6,3%, 36 Toyota Avensis 6,4%, 36 VW Touran 6,4%, 39 Ford Kuga 6,5%, 39 Mercedes C-Klasse 6,5%, 39 VW Touareg 6,5%, 42 Hyundai i20 6,6%, 42 Opel Zafira 6,6%, 44 Audi A4 6,7%, 44 Mazda CX-5 6,7%, 44 VW Polo 6,7%, 48 Mazda 3 6,8%, 48 Renault Captur 6,8%
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 52 VW Golf 6,9%, 54 Nissan Juke 7,0%, 54 Renault Kadjar 7,0%, 56 Skoda Fabia 7,1%, 58 Honda Civic 7,3%, 58 Kia Sportage 7,3%, 58 Skoda Superb 7,3%, 58 Toyota Verso 7,3%, 63 VW Up 7,4%, 64 Opel Corsa 7,7%, 64 Suzuki Swift 7,7%, 68 Nissan Qashqai 7,9%, 68 Skoda Octavia 7,9%, 70 Seat Leon 8,0%, 72 Skoda Yeti 8,1%, 73 Mazda 6 8,2%, 75 VW Caddy 8,3%, 76 BMW Серия 1/2 8,4%, 76 Toyota Aygo 8,4%
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 79 Peugeot 2008 8,5%, 81 Skoda Rapid 8,9%, 82 BMW X3/X4 9,0%, 82 Ford Focus 9,0%, 82 Hyundai Tucson 9,0%, 82 Peugeot 308 9,0%, 82 VW Passat 9,0%, 87 Seat Ibiza 9,1%, 88 Nissan X-Trail 9,2%, 90 BMW Серия 3/4 9,3%, 90 Opel Insignia 9,3%, 90 Peugeot 208 9,3%, 90 Renault Clio 9,3%, 96 Ford Fiesta 9,4%, 97 Ford Mondeo 9,6%, 99 Kia Rio 9,9%, 100 Fiat Tipo 10,1%, 101 Citroën C3 10,2%
В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 102 BMW X1 10,3%, 102 Hyundai i30 10,3%, 104 Fiat Panda 10,4%, 104 Kia Ceed 10,4%, 104 Renault Scénic 10,4%, 108 Citroën C4 Picasso 10,6%, 108 Nissan Micra 10,6%, 110 Fiat 500 10,8%, 110 Mini 10,8%, 112 Citroën Berlingo 11,3%, 113 Suzuki Jimny 11,5%, 115 BMW X5/X6 12,5%, 116 BMW 2 Active Tourer 12,7%
  
   
BMW 5 Series 2016
BMW Серия 5 и 6 са автомобилите с най-висок процент констатирани дефекти. Те са и колите с най-висок среден пробег сред инспектираните от TUV
 
  
За сметка на това шокиращо изглеждат показателите на BMW. Най-челно класираният модел на германския премиум производител е едва на 75-о място.
Цели четири автомобила на баварците попадат в червената зона, включително и Х1, което допреди смяната на поколенията влизаше в Топ 10 по надеждност. А класическото BMW Серия 5 e убедително последно от всичките 126 класирани модела, с 16.8% констатирани проблеми. Детайлната справка на TUV сочи, че почти всички дефекти при "петицата" са свързани с окачването и амортисьорите - донякъде разбираемо, защото BMW Серия 5 има и най-високия среден пробег от най-високия от всички тествани модели (заедно с VW Passat) - 105 000 км, което е над два пъти над този на лидера Q2 и точно три пъти над пробега на втория - Porsche 911.

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
117 Renault Kangoo 12,8%, 72 000 км
118 Fiat Punto 13,0%, 52 000 км
119 Dacia Sandero 13,3%, 54 000 км
120 Dacia Logan 13,9%, 69 000 км
121 Ford Ka 14,7%, 55 000 км
122 Dacia Duster 15,9%, 62 000 км
122 Seat Alhambra 15,9%, 83 000 км
124 Dacia Dokker 16,0%, 69 000 км
125 VW Sharan 16,4%, 87 000 км
126 BMW Серия 5/6 16,8%, 105 000 км


0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Настоятелно предлагам категоричните заявления да се придружават и от доказателствен материал. Не сме тук за да изказваме субективни чувства и усещания.Средно за Германия през последните години личните автомобили се карат между 13 500 и 14 500 км. Има тенденция за леко покачване. Има отделни данни според двигател, пол, начеленото място и др., кодето данните се движат в по-широки граници. https://de.statista.com/statistik/daten/studie/246069/umfrage/laufleistung-privater-pkw-in-deutschland/
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Глупости на търкалета
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Класацията на изгорелите крушки. Споменатия Меган се продава предимно с лед, и ефекта се вижда, не че е по-добър от предишното поколение което беше с обикновени крушки.
  • #6
    36 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 2 години )
    Колите с по-приличен пробег изобщо не стигат до България, защото те са относително по-скъпи втора ръка и нашите героични прекупвачи от Дупница и Горубляне ги избягват. Те търсят флийт коли с огромен пробег или застрахователни тотал щети, които заради скъпия труд в Германия се бракуват, а у нас набързо се привеждат в приличен вид (външен) и айде 100% печалба
  • #5
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    4-ти, да ти кажа, че си много в грешка и то огромна. В Германия се кара много повече от 10к на година. 20-25 е нормалното. Според зависи, дори 30-35к. За Щвейцария, е околко 20к, не гледай че държавате е 300х200км
  • #4
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    Прави впечатление, че средния пробег на колите в Германия е около 50 000 км за 5 години! За 10 години - 100 000 км. Е какво чудно има, че 10 - 15 годишни коли "нов внос" в България са на около 100-150 х. км! Да не говорим за швейцарските, които имат още по-малък пробег заради разстоянията.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    явно включват само модели, от които има достатъчно бройки, миналиГТП. Субару, Алфа, Джип, Ленд Ровър никога не съм виждал в ТЮФ
  • #2
    25 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубава класация, ама немска.
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Xa ( преди 2 години )
    Как па едно субару да няма. Тия хора не карат ли субару?