IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическият кросоувър на Toyota се оказа по-евтин от Tesla Model Y

При това разликата между bZ4X и американския модел е доста сериозна

Първият електрически кросоувър на Toyota стъпва на пазарите в Европа, като вече са известни и цените, на които ще се предлага. Във Великобритания bZ4X се оценява значително по-евтино от конкурента си Tesla Model Y.


Toyota bZ4X


Дилърите на японската марката в Обединеното кралство ще предложат Toyota bZ4X в 6 различни модификации, като най-евтината струва 41 950 лири (49 404 евро). За сравнение, електрическият кросоувър Tesla Model Y струва минимум 54 990 лири (66 666 евро).

За новата Toyota bZ4X са са предвидени три основни конфигурации, като най-бюджетната има само един електродвигател. В случая мощността е 204 к.с., а батерията има капацитет от 204 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,4 секунди, като пробегът е около 400 км.


Toyota bZ4X


Останалите две модификации могат да бъдат допълнително оборудвани с втори мотор, което означава задвижване на четирите колела. Мощността на двумоторните варианти вече е 217 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди.

Първа на пазара ще се появи версията Premiere Edition, която допълнително е оборудвана с озвучителна система JBL, панорамен покрив, 20-цолови джанти, мултимедия с 8-инчов екран, виртуален приборен панел, камера за заден ход и др. Цената вече е 51 500 лири (60 700 евро), което пак е по-малко от Tesla Model Y.


Toyota bZ4X

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #15
    16 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 3 години )
    "... а батерията има капацитет от 204 к"Интересен капацитет. Като на Петърчо капацитета на черепната ми кутия. :)
  • #14
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това връща Тойота в играта. Забравят за аспуха или забравят за водещата си позиция в индустрията.
  • #13
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Неочаквано ( преди 3 години )
    Каква изненада само модел с 205 коня и 400 км пробег е по-евтин от модел с 350 коня и 500 км пробег
  • #12
    12 rate up comment 16 rate down comment
    Инж ( преди 3 години )
    Ха ха ха.Тойота задава стандартите....уби ме.Работя за Фолксваген и никога не пиша тук, но ме уби този коментар.Знаете ли, че НЯМА нито ЕДНА кола на пазара, която да може да извади от 80кв батерия над 380 к.с. и да има обхват над 450 кани зиме и лете.Сеавнявате кон с кокошка. Ние не успявам вече 2 год да постигнем ъпдейт
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Незадължаващо предложение!: Наричайте Теслата луксозна марка с някаква резерва. По най-разпростр класиф след клас Е (бизнес) има един клас луксозни фабрикати, наричани - luxury car, в ГБ luxury saloon или luxury limousine, а в Щатите по-скоро full-size luxury sedan, large luxury sedan или flagship sedan, като седан е просто пример. Тесла прави камиони, Мерцедес прави А класа :)) и луксозността им става условна. Друго е когато имаме luxury division - Akura, Infinity, Lexus близо до лукс бранд
  • #10
    13 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 3 години )
    Model Y минава с 200 км отгоре, вдига 260, има 2 кубика повече място вътре и пълни с 250 киловата на DC. Иначе не е проблем Тойотата...
  • #9
    8 rate up comment 10 rate down comment
    PLAID ( преди 3 години )
    Зад волана място за една ученичка със събрани крака. Tesla Model Y vs Hyundai Ioniq 5 vs Kia EV6 Mega electric crossover shootout / Electrifying. Показно как в багажника на Теслата може да стои изправен двуметров мъж, докато в тези измислени пудри се побира само главата му.
  • #8
    24 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Четох статията на Ауто Билд за модела и там се казва, че базовата версия ще започне с цена под 40 000 евро, което си е доста, ама наистина доста ниска цена за такъв електромобил. Само за сравнение, доста по-слабия Hyundai Ioniq 5 базова версия със 170 к.с. започва от 46 900 евро. Да не говорим пък за още по-слабия модел VW ID.5, който започва от 46.515 ?. Доста сериозна разлика! Като сложим пълната 10-годишна гаранция на Тойота, то нещата са повече от ясни...
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до: #6 ( преди 3 години )
    Как и откъде разбра за цената на материалите? Звездите ли ти говорят или се свързваш с други извънземни източници?
  • #6
    13 rate up comment 8 rate down comment
    кара4о ( преди 3 години )
    Видях я миналия месец на едно изложение в Германия. Колата изглежда наистина впечатляващо. Красива, футуристична и задаваща бъдещето с този дизайн. Съвсем скоро очаквайте останалите автомобилостроители да започнат да копират, както са го правили до сега! Тойота задава стандартите, а другите вървят след тях. Тесла и немските недоразумения изглеждат жалко пред това произведение на изкуството Toyota bZ4X. Без да преувеличавам, Toyota bZ4X е впечатляваща!