IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota представи нова хибридна система

Технологията e-Smart ще се поставя на най-компактните автомобили на японците

Трансмисията Hybrid Synergy Drive на Toyota с електромеханичен вариатор вече се е превърнала в еталон сред хибридните системи. Toyota инсталира HSD на различни модели - от субкомпактни до представителни седани. Японската компания обаче разработва и други хибридни технологии. Например, на новия пикап Tundra се предлага традиционен автоматик с вграден електромотор. А в Япония дебютира нова версия на компактния кросоувър Raize със система e-Smart.


Toyota Raize


В случая Toyota последва пътя на Nissan, който е от 5 години предлага задвижващ агрегат e-Power. В този случай двигателят с вътрешно горене не е свързан със задвижващите колела и работа само в режим на алтернатор, за да зарежда батерията.

Хибридната Toyota Raize e-Smart е оборудвана с нов 3-цилиндров атмосферен двигател с обем 1,2 литра, който развива 82 к.с. и 105 Нм), а под задната седалка е монтирана литиево-йонна батерия с капацитет само 4,3 кВт/ч. Колелата се задвижват от електромотор с максимална мощност 106 к.с. и 170 Нм, който е монтират на предната ос. Подобно на Nissan и неговата e-Power и тук има режим Smart-Pedal, който се активира от отделен бутон и позволява шофиране само с един педал. В случая ускорението и забавянето се контролира само с газта.


Toyota Raize


Хибридът има малко по-малък резервоар за гориво – 33 литра срещу 36 литра при бензиновите версии. Собственото тегло на такъм кросоувър е е 1060 кг, а средният разход на гориво, изчислен по цикъла WLTC, е 3,6 л/100 км. Системата e-Smart ще се поставя и на близнака на Toyota Raize - Daihatsu Rocky, като двата модела се произвеждат в един и същи завод в Япония.

От компанията уточняват, че новата хибридна система ще се появи и на други модели, които са изградени на същата модулна платформа DNGA платформа. Тя представлява разновидност на универсалната TNGA и се използва за най-компактните модели на японския производител.


Toyota Raize


В същото време Raize и Rocky претърпяха други подобрения. Базовите версии с предно задвижване смениха досега използвания двигател 1.0 Turbo (98 к.с. и 140 Nm) с 1,2-литров атмосферен мотор (87 к.с. и 113 Нм). Това е същият 3-цилиндров мотор като при хибрида, но с различни настройки. Турбо-двигателят остава само за версиите със задвижване на четирите колела, а всички бензинови варианти са с трансмисия D-CVT.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Даниълс ( преди 3 години )
    Джак, ти знаеш ли кои от моделите на Тойота които си гледал, се правят в Европа и кои в Япония?
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Джак ( преди 3 години )
    Тойота прави чудесни автомобили, но грешката е ,че вече се правят и в Европа.Скоро бях в тяхно представителство и ви уверявам , че разликата е очевадна.Сглобката на европейските е ужасна, сравнена с моделите, направени в Япония. Оставям сервиза им без коментар/в България/.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Господи! Няма изречение без грешки !
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Хех, какви фалшиви новини бе ха-ха-ха. Ето ти една съвсем реална - за 10-те месеца от началто на годината Тойота води ВАГ с повече от 1 милион продадени автомобили. И това е добра новина, защото при тях преобладават високотехнологичните чисти хибриди за разлика от върховата ВАГ технология канцерогенни тракалници.
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Тойота са си абсолютния вертикално интегриран производител - вече с различни типове хибридни трансмисии, собствена силова електроника, батерии и горивни клетки. Единствено Хюндай/Киа могат да им бъдат конглокенцЗа сравнение немците могат сами само канцерогенни дизели, за електромобили и нескопосаните им хибриди купуват батерии от Азия, при Тесла положението е горе-долу същото - голяма пропаганда че щели сами да си правят 4680 батерии, а накрая се оказа че Панасоник им ги разработват в Япония.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В нета има много ревюта на Нисан Ноут е-Пауър . Много върви и дава разход около 4-5 л/100. Тягата която му дава електромотора се равнява на два пъти по-мощен двигател, разхода е като за малолитражка. Бих карал такава кола с удоволствие.
  • #2
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    поредната дивотия, искат да фалират и това си е
  • #1
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Пак крадат от Рено.