IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум-марките вече са почти еднакви. Разликата е в лозунгите

Едно любопитно мнение за случващото се с най-елитните автомобилни марки

Максималният възможен набор от опции, личен подход към обслужването, заместваща кола за периода на ремонт - всичко това отдавна се превърна в норма за собствениците на скъпи автомобили. Но в действителност това са дреболии, пише в свой обзор изданието „За Рульом“, който ви предлагаме.


премиум брандове


„Разликата между масовия и премиум автомобилния сегмент в приложния смисъл, поне във възприятието на потребителите, се размива. По отношение на комфорт, качество на производство, ергономичност, безопасност и дори дизайн, първокласните модели вече не изглеждат като недостижим идеал. Откъде тогава идва значителната разлика в цената?

По принцип това се обяснява с нематериални компоненти - история на компанията, престиж, възприятия в обществото, декларирана философия и др. Всяка първокласна марка използва различен набор от качества, които описват това много „уникално предложение“ за клиента.


премиум брандове


Разбира се, цената е най-очевидният индикатор за елитния статус на автомобила. Но самата цена не е достатъчна, все още се нуждаете от правилно позициониране. Една от популярните опции за анализиране на семантичното натоварване на марката е да се оцени степента на интензивност на вграденото в нея съобщение. Нека да видим как изглеждат популярните луксозни марки в тази схема.

Премиум по немски

Mercedes-Benz, BMW, Audi. Технология, мощност, иновации, съчетани с традиция на качество и солидна строгост. Плюс три думи, които говорят сами за себе си - „Произведено в Германия" (предвид глобалния характер на настоящите автомобилни производители, по-скоро „Оригинално от Германия"). Това е общото послание на германските премиум марки. Вниманието към стила и грацията е минимално, по-важна е стойността.


премиум брандове


За шеста поредна година Mercedes-Benz се нарежда на първо място в класацията Interbrand сред премиум-производители по стойност на марката - 50,8 милиарда долара, следвана от BMW (41,6 милиарда долара) и Audi (13,4 милиарда долара) Единственият негермански представител на луксозната категория в класацията на най-скъпите марки автомобили е италианското Ferrari. Близо до Audi е премиум подразделението на Volkswagen Group - Porsche, с оценка от 11,7 млрд долара.

Какво казват лозунгите?

Фокусът върху технологичното развитие и иновациите може да се проследи в корпоративните лозунги на германската тройка. Mercedes-Benz някога беше рекламиран с фразата „Прогресът започва с Mercedes“ (Fortschritt beginnt mit einem Mercedes), а Audi беше известен с абсолютно емблематичната формулировка „Превъзходство чрез технология“ (Vorsprung durch Technik). 


премиум брандове


Слоганът на BMW - „Удоволствие от шофирането“ (Freude am Fahren), изглежда не съдържа подобни алюзии, но, както уверяват от компанията, се отнася и до безупречната техническа страна – без това, казват те, истинското удоволствие от шофирането е невъзможно.

Японски лукс

Японските премиум марки Acura, Lexus и Infiniti възникнаха в дълбините на концерните Honda, Toyota и Nissan, които бяха насочени към производството на масови автомобили. Създадени са като своеобразен „отговор“ на мрачния германски автомобилен гений и са заимствали много от германците. Включително позициониране на марката. Lexus дава приоритет на иновациите, но и на стила. Японската премиум тройка, подобно на немската, предлага на своите клиенти преди всичко инженерни постижения - точност, съгласуваност на механизмите, ефективност на компонентите и възлите, накратко, това, което на английски се означава с просторна концепция за производителност.


премиум брандове


Но японците също имат свои специфики - говорим за дизайн и невероятно удобство. По-специално, Acura претендира за дизайн с цел и внимание към детайлите в екстериора. Lexus твърди, че неговите превозни средства са въплъщение на японската философия „omotenashi” - философия за изключително обслужване на клиентите чрез най-високите стандарти. Infiniti се позиционира на пазара чрез собствената си дизайнерска философия, която създава безпогрешни образи на автомобили.

Върхът в премиума

Марки като Rolls-Royce, Bentley, Bugatti или Maybach се фокусират върху напълно различни неща. Техните имена говорят сам за себе си - не можете да влезете в тази категория, вече трябва да сте в нея. Следователно основното послание са изящество, стил и произход. Например, Bentley подчертава 100-годишното наследство зад всеки автомобил с лого и традиция на ръба на старомодното при всяка възможност, като говори за ръчно изработеното сглобяване на всеки автомобил.


премиум брандове


Rolls-Royce отива още по-далеч и се поставя в контекста на историята на британската аристокрация - пъргава и изтънчена в същото време, наричайки двойната емблема R символ на красота, лукс и съвършенство. Rolls-Royce продава чисто величие, ако търсите технология трябва да се обърнете към някой друг.

Като цяло, луксозните автомобили доминират на световния луксозен пазар с прогнозни продажби от 503 милиарда евро През годината на пандемията – 2020, продажбите на първокласни автомобили намаляха с 8-10%, което много по-умерено от средното за сегмента, а някои играчи дори показват растеж въпреки предизвикателната икономическа среда . Премиум-автомобилите представляват повече от половината от световния потребителски пазар на луксозни стоки“.

0 от 500