IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум-марките вече са почти еднакви. Разликата е в лозунгите

Едно любопитно мнение за случващото се с най-елитните автомобилни марки

Максималният възможен набор от опции, личен подход към обслужването, заместваща кола за периода на ремонт - всичко това отдавна се превърна в норма за собствениците на скъпи автомобили. Но в действителност това са дреболии, пише в свой обзор изданието „За Рульом“, който ви предлагаме.


премиум брандове


„Разликата между масовия и премиум автомобилния сегмент в приложния смисъл, поне във възприятието на потребителите, се размива. По отношение на комфорт, качество на производство, ергономичност, безопасност и дори дизайн, първокласните модели вече не изглеждат като недостижим идеал. Откъде тогава идва значителната разлика в цената?

По принцип това се обяснява с нематериални компоненти - история на компанията, престиж, възприятия в обществото, декларирана философия и др. Всяка първокласна марка използва различен набор от качества, които описват това много „уникално предложение“ за клиента.


премиум брандове


Разбира се, цената е най-очевидният индикатор за елитния статус на автомобила. Но самата цена не е достатъчна, все още се нуждаете от правилно позициониране. Една от популярните опции за анализиране на семантичното натоварване на марката е да се оцени степента на интензивност на вграденото в нея съобщение. Нека да видим как изглеждат популярните луксозни марки в тази схема.

Премиум по немски

Mercedes-Benz, BMW, Audi. Технология, мощност, иновации, съчетани с традиция на качество и солидна строгост. Плюс три думи, които говорят сами за себе си - „Произведено в Германия" (предвид глобалния характер на настоящите автомобилни производители, по-скоро „Оригинално от Германия"). Това е общото послание на германските премиум марки. Вниманието към стила и грацията е минимално, по-важна е стойността.


премиум брандове


За шеста поредна година Mercedes-Benz се нарежда на първо място в класацията Interbrand сред премиум-производители по стойност на марката - 50,8 милиарда долара, следвана от BMW (41,6 милиарда долара) и Audi (13,4 милиарда долара) Единственият негермански представител на луксозната категория в класацията на най-скъпите марки автомобили е италианското Ferrari. Близо до Audi е премиум подразделението на Volkswagen Group - Porsche, с оценка от 11,7 млрд долара.

Какво казват лозунгите?

Фокусът върху технологичното развитие и иновациите може да се проследи в корпоративните лозунги на германската тройка. Mercedes-Benz някога беше рекламиран с фразата „Прогресът започва с Mercedes“ (Fortschritt beginnt mit einem Mercedes), а Audi беше известен с абсолютно емблематичната формулировка „Превъзходство чрез технология“ (Vorsprung durch Technik). 


премиум брандове


Слоганът на BMW - „Удоволствие от шофирането“ (Freude am Fahren), изглежда не съдържа подобни алюзии, но, както уверяват от компанията, се отнася и до безупречната техническа страна – без това, казват те, истинското удоволствие от шофирането е невъзможно.

Японски лукс

Японските премиум марки Acura, Lexus и Infiniti възникнаха в дълбините на концерните Honda, Toyota и Nissan, които бяха насочени към производството на масови автомобили. Създадени са като своеобразен „отговор“ на мрачния германски автомобилен гений и са заимствали много от германците. Включително позициониране на марката. Lexus дава приоритет на иновациите, но и на стила. Японската премиум тройка, подобно на немската, предлага на своите клиенти преди всичко инженерни постижения - точност, съгласуваност на механизмите, ефективност на компонентите и възлите, накратко, това, което на английски се означава с просторна концепция за производителност.


премиум брандове


Но японците също имат свои специфики - говорим за дизайн и невероятно удобство. По-специално, Acura претендира за дизайн с цел и внимание към детайлите в екстериора. Lexus твърди, че неговите превозни средства са въплъщение на японската философия „omotenashi” - философия за изключително обслужване на клиентите чрез най-високите стандарти. Infiniti се позиционира на пазара чрез собствената си дизайнерска философия, която създава безпогрешни образи на автомобили.

Върхът в премиума

Марки като Rolls-Royce, Bentley, Bugatti или Maybach се фокусират върху напълно различни неща. Техните имена говорят сам за себе си - не можете да влезете в тази категория, вече трябва да сте в нея. Следователно основното послание са изящество, стил и произход. Например, Bentley подчертава 100-годишното наследство зад всеки автомобил с лого и традиция на ръба на старомодното при всяка възможност, като говори за ръчно изработеното сглобяване на всеки автомобил.


премиум брандове


Rolls-Royce отива още по-далеч и се поставя в контекста на историята на британската аристокрация - пъргава и изтънчена в същото време, наричайки двойната емблема R символ на красота, лукс и съвършенство. Rolls-Royce продава чисто величие, ако търсите технология трябва да се обърнете към някой друг.

Като цяло, луксозните автомобили доминират на световния луксозен пазар с прогнозни продажби от 503 милиарда евро През годината на пандемията – 2020, продажбите на първокласни автомобили намаляха с 8-10%, което много по-умерено от средното за сегмента, а някои играчи дори показват растеж въпреки предизвикателната икономическа среда . Премиум-автомобилите представляват повече от половината от световния потребителски пазар на луксозни стоки“.

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз по-принцип донякъде съм съгласен със статията. Ако вземеш определен модел на Мерцедес,БМВ и Ауди ще видиш че по някакъв странен начин имат гама от едни и същи литрови двигатели с едни и същи конски сили със сходна динамика и абсолютно еднакъв брой предлагани екстри. Единствената разлика е в мултимедията интериора и екстериора. Сега се сещам, че дори БМВ и Ауди ползват една и съща трансмисия 8 степения автоматик на ZF. Купувача единствено може да избира дизайна и емблемата.
  • #13
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Обичам старите коли ( преди 4 години )
    Едно време и без да гледаш емблемата ти беше ясно каква марка е колата. Всяка си имаше свой стил. Мерцедес бяха елегантни а не тези SUV прасета дето произвеждат сега. BMW бяха спортни и със задно (вече минават към предно)... Ситроен бяха оригинални, Алфа правеха красиви коли, Волвото беше танк. А сега всичко е заоблен хечбек и suv...
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Щом си стигнал дотам руския мужик да ти определя кое е добро -ясен си!!
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    IM-A-дртиВайтBoY! ( преди 4 години )
    И да не заборавя да вметна, кУригирайки го леко наш-ваш Петърчо, че мотото/водещият лозунг на АУДИто се превежда буквално и точно: ПРЕДИМСТВО благодарение на техническия напредък, а не - превъзходство. Не би било верно с оглед наличието на МВ.
  • #10
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Боб ( преди 4 години )
    Премиум марките са едни от най-големите чупаци и постоянен посетител на сервизите.Наш *** обаче за да сеправи на тежък си купува милионника,вместо някой по-читав автомобил.Понеже е комплексар и го вълнув амне ието на същите каращи милионници.
  • #9
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Мхм ... ( преди 4 години )
    досега беше Мерцедес и останалите, сега се почва с теслите, трионите, брадветата и пилите - все джендърски изобретения! И тук-там некъв ориз - от жълтите ...
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    B-yorval=MG! ( преди 4 години )
    No. 3, прав си, все пак да не пренебрегнем ЯСН0+ВИДИМ0то пред очите ни: 1-та снимка е на новия издигащ се нагоре епикУрейски премиум-Бранд GENESIS, което преведено в прав текст ще рече, че в дадения случай русските мужики по-добре разбират и оценяват правилните НЕЩА от живота за разлика от от местните ни позадръстени и прекалено облъчени и филмирани от псевдо-массовия вкус богати юнаци... Бъдещето е техно...
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дори и прднята мирише хубаво в мерседеза :D
  • #6
    8 rate up comment 14 rate down comment
    до 1 ( преди 4 години )
    Чиче, гледам нацъкали са ти минуси - това не е щото германските коли са лоши - това е щото за повечко шушляци дето се моткат тука, хубав автомобил, демек германски, просто е недостижима мечта!! Тях едни рена са им у главите и дотам!!
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    JDM fan ( преди 4 години )
    До #6Лол много си умен... Нормално коли за по 300к да не се купуват от всеки срещнат тинейджър. Твоят пример незнам на каква статистика се крепи но гледах за Лексус гс и още някакъв (май ис или лс), че средно се купуват от хора на 25-30г.