IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните марки и модели в България през 2021

Номер 1 за годината ще е автомобил, който не се произвежда от март

Въпреки кризата с чиповете българският пазар на нови автомобили ще завърши 2021 с доста по-добри резултати от 2020, показват данните за новите регистрации на МВР. До ноември включително регистрираните нови автомобили у нас са 28 987, с 15% повече от същия период на 2020, но и с 27% по-малко в сравнение с предкризисната 2019.
 
 
Renault Express
Dacia Dokker удържа убедително първото си място у нас, независимо, че от месеци вече на пазара е наследникът й Renault Express (със 176 регистрации до края на ноември)
  
     
Както обикновено, в подборката на Automedia сме взели предвид единствено регистрациите на леки автомобил в категории М1 и N1. Всички посочени надолу данни се отнасят само за тях.

В подреждането по марки няма кой знае какви съществени размествания. Първото място на Dacia за годината изглежда недостижимо, докато за второто Toyota и Renault ще водят оспорвана борба през декември. Изходът ще се реши от това кой има по-малко затруднения с доставките.


 

ТОП 15 МОДЕЛИ
1. Dacia Dokker - 1684
2. Nissan Qashqai - 1161
3. Dacia Duster - 1064
4. Toyota Corolla - 967
5. Renault Clio - 960
6. Renault Master - 780
7. Citroen C3 - 695
8. Skoda Octavia - 682
9. Dacia Sandero - 643
10. Kia Sportage - 628
11. Toyota C-HR - 568
12. Peugeot 2008 - 430
13. Toyota Yaris - 410
14. Skoda Superb - 376
15. Toyota RAV4 - 361


При моделите окончателният победител също изглежда ясен: преднината на Dacia Dokker е толкова голяма, че трудно може да бъде стопена само за месец. Куриозно е, че румънският модел успя да удържи първенството за поредна година напук на факта, че производството му окончателно спря още през март и отдавна вече успоредно се продава и наследникът му - Renault Express.

Реекспортът, който винаги е бил съществен фактор на българския автомобилен пазар, продължава и през тази година. По данни на МВР общо 1641 автомобила са регистрирани и после отписани от официалните вносители (това включва и товарните). Лидер по този показатател е Citroen - 326 леки автомобила с прекратена регистрация, пред Nissan - 245, Renault - 229, Toyota - 138, Volkswagen - 115, Dacia - 70, Peugeot - 60, Skoda - 57, Mercedes и Seat - по 51.
  
   
Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):


 

 

 

 

0 от 500
  • #23
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как седан да бие СУВ и това навсякъде го доказва пазара в Сащ Европа и тн.Просто висока кола си е друго а бе минаваш наввякъде бе по неравности селскинпътища неасфалтирани и тн. Да не е оф роуд звяр но пък е и много по комфортен и приложим голямо товярно пространство както и за пътниците а бе екстра са
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Факта, че мерцедес са продали повече S класи отколкото Спринтери е показателен, че за българина е по-важно да покаже на комшията колко е успял. Това обяснява и челните позиции на Дачия и Шкода тъй като те се купуват предимно за служебни. Естествено не за шефовете. Там властват Q8, X7, XC90 и GLS. Абе друго си е да извадиш ключа от BMW-то на масата, само внимателно като бъркаш в джоба да не хванеш ключа за служебната Дачия.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    извинявам се имах предвид до до 18 т.е. 20
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 18 ( преди 2 години )
    За посочените модели като цяло си прав. Но я прочети пак статията и кажи за масовите модели които се карат.
  • #19
    2 rate up comment 11 rate down comment
    До18 ( преди 2 години )
    СУВвовете вече не са ония първите, които се сглобяваха на платформата на леките автомобили само малко повдигнати, сегашните СУВ са конструирани за такива и са много стабилни в завои. те са с по-широка следа от леките и гумите им също са много по-широки, най-малкия размер е 275, имам предвид X5, GLS и Q7, стандартно са на 285 и 295 широчина на гумата, според размера на джантата а при мощните двигатели са над 300, подръжката им е като на лек автомобил,масло, филтри, ремъци... Няма разлика.
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Реално реекспорта е малко по-голям защото много коли си ги карат с БГ номерата в ЕС защото тук застраховки и данъци са по-ниски. Като отидеш в Румъния е пълно с русенски регистрации
  • #17
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Голфът не е върха на сладоледа, но със сигурност е много балансиран и сполучлив автомобил, неслучайно десетки хиляди екземпляри от всички поколения се движат по отвратителните ни пътища. В статията става ясно друго - и българите се прехласват по простотията да избират паркетни джипове, вместо седан, хетчбек или комби. Защо е така, освен да са модерни, вероятно и те не знаят. Подръжката на един SUV е двойно по-голяма, а са много по-неустойчиви в завой и при резки маневри!
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама то жена му ако е избягала с някой с голф той ще позлати голфа от радост,а няма да го мрази.
  • #15
    7 rate up comment 14 rate down comment
    До номер 2 ( преди 2 години )
    Да не би жена ти да е избягала с някой с Golf?То бива бива омраза,ама чак пък толкова! Супер си е новия Golf, само че е скъп. И избират T-Roc, което на практика пак е Golf, но по-евтин!
  • #14
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На мен лично, ще ми е интересна една такав класация в богатите европейски страни - да речем Швейцария, Люксембург, Дания например!!