IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко реално харчат електромобилите на магистрала?

10 популярни модела на ток участваха в експеримент в Германия

Екип на германското издание Auto Bild проведе необичаен експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства. Експертите решиха да проверят колко километра ще издържат моделите с пълно зареждане на батерията, ако се движат с фиксирана постоянна скорост от 130 км/ч.


електромобили


Идеята на експеримента е да се докаже, че обхватът, деклариран от производителя, рядко съвпада с възможностите на електрическите превозни средства в реални условия на работа. Това се отнася особено при дълго пътуване по магистрала, когато електрическите автомобили не винаги могат да задоволят нуждите на своите собственици.

Проблемът е в намирането на зарядна станция – в града то става лесно, но извън него не е така. В същото време с увеличаване на скоростта се увеличава съпротивлението на въздуха, което принуждава батерията да генерира повече енергия, за да поддържа определен ритъм на движение.


Mercedes-Benz EQS


За да бъде направена проверка на реалните възможности, десетте електромобила, сред които нямаше модел на Tesla, бяха изкарани на магистрала в Германия. Скоростта на колите беше фиксирана на 130 км/ч, а най-зле се представи Mercedes-Benz EQV 300 (на снимката), който успя да измине само 273 км с едно зареждане.

Вторият най-слаб резултат - 280 км, беше на Kia e-Soul, докато Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 се представиха малко по-добре, като изминаха 290 и 295 км. Volkswagen ID.4 GTX записа 332 км, докато Porsche Taycan 4S се представи по-добре – 352 км.


Mercedes-Benz EQV


В първата четворка на електромобилите с най-голям пробег влязоха Audi RS e-tron GT и Ford Mustang Mach-E GT, които завършиха с еднакъв резултат – 367 км. Вторият най-добър резултат беше записан от BMW iX xDrive50, което успя да измине 434 км, а победител в теста е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (на снимката) с 444 км.

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    bo ( преди 1 седмица )
    Kaто изградят мрежи по всички блокове и улици, може да се замисля за електричка, до тогава, бензин, дизел или хибрид....
  • #31
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    Tesla S е прекосила САЩ / LA - NY / за 42 часа. Средна скорост със времето за зареждане - 106 км/ч. Толкова за електричките и дългите преходи с тях. София - Бургас 3 часа и 40 минути със спиране за зареждане.
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 29 какъв Бургас София човече. Има в Русия Сащ и други държави които минават много повече километри на ден.
  • #29
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Некойси ( преди 1 месец )
    Ами като се замисли човек тези коли са практични само за градско и леко между градско в радиус от 100км около мястото където живе човек. Ако пърувате често Бургас София няма смисъл от елекричка ще се губи много време. Да не говорим че колите с дълъг пробег които са тествали са едни от най-скъпите.
  • #28
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Ник ( преди 1 месец )
    Защото бакшишите гледат освен далаверата и цената на превозното средство, а при електричките това е голям минус. Те търсят кола до 40000 лв с надежден двигател и скоростна кутия и приличен разход на гориво. За сега няма такава електричка, нито като цена, нито като надеждност. Само като знаят, че батерията след 150000 км е загубила поне 10% от капацитета си и през зимните месеци още 20% и то не остава пробег. Ще трябва след всеки клиент да висят на зарядната станция.
  • #27
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Българина ( преди 1 месец )
    Като са толкова добри тези коли на ток, защо бакшишите не ги ползват. Те първи биха надушили 'далаверата' и да минат на тях. Рядко излизат от градовете, т.е. зарядните станции са им под ръка. Та - защо таксиджиите не са минали на електрички?..
  • #26
    17 rate up comment 0 rate down comment
    AAV ( преди 1 месец )
    "...експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства". Доста "популярни" електромобили са избрали за теста... Май са популярни повече в интернет, отколкото по улиците и пътищата на Западна Европа.
  • #25
    11 rate up comment 3 rate down comment
    eCars ( преди 1 месец )
    Операторите на зарядна инфраструктура в България са няколко и всеки от тях има приложение, на което се виждат в реално време станциите и дали са свободни в момента. С приложенията става и самото плащане след зареждане. Т.е. пускане, спиране и плащане става с телефона. Най-пълната карта на зарядни станции за момента е в PlugShare приложението, поради това, че всеки може да снима, актуализира и даде отзив за всяка съществуваща зарядна станция, не само в България, но и по света.
  • #24
    7 rate up comment 3 rate down comment
    eCars ( преди 1 месец )
    #9 Нашият опит показва, че със старото Рено Зое 40кВтч (реални) сме прекосили страната не 30%, а много над 30 пъти за близо 400 монтажа на зарядни станции в частни и фирмени имоти. И то с кола без порт за бързо зареждане на прав ток. София-Пловдив-София се случва с час и половина за обяд в Пловдив - монтираме AC станция, закачаме и колата пълни с 22кВт (такова й е AC зареждането). А с днешните коли с CCS портове за бързо DC зареждане и мрежите на Елдрайв и Финес Чарджинг, нещата са песен.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно до Слънчака