Както всички марки на General Motors, премиум-производителят Cadillac се подготвя за електрическо бъдеще. Преходът към него предполага, наред с всичко останало, и преструктуриране на дилърската мрежа. Този процес е приключил, като резултатът е сериозно съкращаване на представителствата на Cadillac, съобщава агенция Reuters.
В края на година компанията ще има 560 дилърства на територията на САЩ, след като само преди 36 месеца техният брой е бил над 930. Това намаление се дължи на нежеланието на много от партньорите на производителя да инвестират в търговията с електрически автомобили. За да продават и обслужват автомобили, захранвани от батерии, фирмите трябва да закупят оборудване и да инсталират зарядни станции. Обемът на инвестициите варира от 200 000 до 500 000 долара за всяка точка.
За тези, които не са готови за такива инвестиции, GM обеща компенсации, като за целта са отделени 274 млн долара. Много от дилърите (през миналата година техният брой е 150) обаче решиха да се разделят с Cadillac. Въпреки това, търговската мрежа на премиум-бранда продължава да е по-голяма от тази на повечето конкуренти, след като компанията наскоро откри нови шоуруми в Ню Йорк, Бевърли Хилс, Сан Франциско и Атланта.
В същото време обаче най-големият пазар за Cadillac не са САЩ, а Китай, където нямаше нужда от преструктуриране на операциите на дребно. През първите девет месеца на тази година продажбите на марката в страната нараснаха с 20% - до 181 000 автомобила. В САЩ за същия период са продадени 96 000 (+ 11%).
Първото електрическо превозно средство на Cadillac ще бъде 5-метровият кросоувър Lyriq, който ще бъде на разположение на дилърите през следващото лято. До момента за модела са получени 216 000 заявки.
Снимки: Cadillac