IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Развенчаваме няколко мита за подгряването на мотора през зимата

Какви често срещани погрешни схващания относно загряването на двигателя могат бързо да го "убият"

През зимата собствениците на автомобили са разделени на такива, които загряват двигателя на колата си преди да потеглят, и други, които смятат това за ненужна (или вредна за околната среда) процедура. Но и в двата случая има шофьори, които не знаят, че при някои условия и двете в гледни точки на проблема могат да повредят мотора. Защо - разясняваме сега.


подгряване


Нека първо припомним накратко причините за привържениците на двете теории. Привържениците на метода за задължително загряване на двигателя разумно твърдят, че студеният двигател не само се работи по-лошо, но и се износва по-интензивно, когато е принуден да движи колата. Аргументът, че стоейки неподвижно, двигателят се загрява по-дълго, отколкото когато колата се движи, те парират така: за да ускорите загряването, можете леко да увеличите оборотите с педала на газта. Като, без натоварване не е опасно за агрегата.

Тези, които предпочитат да тръгнат веднага след стартиране на двигателя, се позовават на факта, че ако това заплашва двигателя с нещо, автомобилните производители трябва да са отразили този факт в инструкциите за експлоатация. И тъй като няма такава забрана, не е нужно да загряват. Освен това, както бе споменато по-горе, "двигателят" повишава температурата по-бързо в движение. Това обстоятелство се представя като спомагащо за намаляване на количеството вредни емисии от изпускателната тръба.

Сега нека разберем какво се случва с двигателя, преди да достигне работна температура. Всеки съвременен двигател с вътрешно горене е изработен от различни материали, включително метали, характеризиращи се с различни коефициенти на топлинно разширение. Например, при алуминия (от който са направени цилиндрови блокове) този коефициент е почти два пъти по-висок от този на стоманата (буталната група). Това означава, че при нагряване, да речем, с 10 ° C, на две еднакви парчета стомана и алуминий, последният ще се увеличи с два пъти повече от стоманения си колега.


подгряване


По отношение на загрят мотор това явление означава, че по време на процеса на загряване пролуките между различните части не са оптимални. Някъде има излишна хлабина, но някъде, напротив, триенето се увеличава. Оттук идва и вероятността от повишено износване на компонентите на двигателя. В допълнение, неравномерното нагряване на различните му части води до допълнителни вътрешни напрежения в мотора, които от своя страна също влияят на общия ресурс на устройството. Всичко това се случва на фона на факта, че все още незагрятото масло смазва частите на двигателя по-лошо, отколкото при достигане на работна температура.

Като цяло, при такива условия на двигателя, компонентите по него се износват по-бързо. В този момент любителите на "загрявката" преди пътуването поддават газ за да вдигнат оборотите, а привържениците на шофирането веднага натоварват силовия агрегат с необходимостта да "влачи" колата по пътя. И в двата случая частите на двигателя са принудени да работят в режим, който не е оптимален за тях. Резултатът е ускорена "смърт" на двигателя. Ето защо, повтаряме, е необходимо да загреете двигателя, но не и да насилвате този процес чрез натискане на газта.


0 от 500
  • #15
    20 rate up comment 0 rate down comment
    що тъй бре ( преди 5 месеца )
    Така и не прочетох какви и колко са тези "няколко мита", които развенчавате.
  • #14
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Важно ( преди 5 месеца )
    На студен автоматик никога не се изреждат скоростите !
  • #13
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Синдикат на Ало Изма ( преди 5 месеца )
    Анонимен #12, каква е разликата дали ще работи 3-5 минути на място и с автоматичен смукач на 1500-600 оборота, или ще пълзиш 3-5 минути из квартала на същите обороти!? А да ще стоплиш смазката на лагерите в главините.
  • #12
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От цялата простотия която прочетох не се разбра нищо. Сещам се преди около 10 години в Аутобилд специалисти казваха как правилно и безопасно да се загрее двигателя в студено време,а и по принцип.Пали се двигателя и се тръгва,като не бива да се превишават оборотите повече от 2000 до достигане на нормална температура,а и зимата да не се пуска веднага парното,а първо да се позагрее малко двигателя,което отнема дори при отрицателни температури в движение не повече от 3-5 минути и след това нормално.
  • #11
    19 rate up comment 4 rate down comment
    tito13 ( преди 5 месеца )
    Дали някой е прочел тази безсмислица докрай?
  • #10
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Синдикат на Ало Изма ( преди 5 месеца )
    Двигателя бил се износвал....... Еми за това се прави и това упражнение с работата на място. Най-малкото, че маслото се е оттекло от движещите части и е паднало в картера и съответно от ниската температура се е "сгъстило" леко та и за това е това упражнение. Аз я оставям дори и лятото да поработи 2-3 минути сутрин, че да качи маслото нагоре. А вече кой и защо........ всеки знае най добре за себе си.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 5 месеца )
    На коли с автоматична скоростна кутия е добре да изредят през няколко секунди всяка позиция 2-3 пъти! А за хора с автоматични кутии не съм чувал и не знам какво е хубаво да правят .....
  • #8
    22 rate up comment 4 rate down comment
    бай колю монтьора ( преди 5 месеца )
    Двигателя винаги трябва да се остави да поработи на празни обороти 3-5 мин. Най много се износват лагерите на коляновия вал при старт на двигателя и при студено масло.Това масло създава тънкия филм върху който лежат лагерите на коляновия вал. Затова трябва да поработи двигателя да се позагрее маслото за да може да смазва правилно лагерите на коляновия вал и буталната група. Затова не бива да се вдигат високи обороти при първоначално стартиране на двигателя.
  • #7
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Sameman ( преди 5 месеца )
    За хората с автоматична кутия е хубаво да дадете на D и с натисната спирачка да изчакате поне минута.
  • #6
    50 rate up comment 1 rate down comment
    Neo ( преди 5 месеца )
    Една и съща тема всяка година! Засичал съм си времето като вляза в колата - палене, докато извадя от джобовете телефон, ключове, портфейл да ги сложа по местата, да изчакам една, две коли да минат докато изляза от мястото - минута и полувина - две!Докато изляза от квартала си върви почти без газ, т.е. все тая дали е на място или не - на 1500-1800 оборота си е.Не живеем на северния полюс да се вживяваме толкова.Просто първо палите,после се подреждате или чистите стъклата и първите метри по-леко!