fallback

3 факта, които ще променят отношението ви към турбо-моторите

Трябва да сте наясно с тези неща, преди да се насочите към автомобил с такъв двигател

Турбо-двигателите са по-сложни агрегати от атмосферните двигатели и затова винаги е имало повече въпроси към начина им на работа и на поддръжка. Това отчасти се дължи на големия брой стереотипи, повечето от които вече са останали в миналото. За повечето от тях вече сме писали, но е добре основните от тях да бъдат припомняни, защото все още има неща, в които мнозина вярват. И съответно бъркат сериозни.

Някои неща просто не се променят, защото са структурна даденост. Затова и винаги, когато сте се насочили към закупуването на кола с турбо-мотор, трябва знаете какво ви очаква. Така можете да се спестите разочарования и съответно пари от ремонти, които при моделите с турбо-двигател са по-скъпи.

Как се гаси турбо-двигателя?

Все още в сила е правилото да не се гаси турбо-двигател веднага след спиране на автомобила. Никой производител не говори директно за това, но след сериозни натоварвания - шофиране с високи скорости и/или със сериозни ускорения, турбината наистина трябва да се охлади. Така не се стига до коксуване на маслото във втулките и уплътненията на вала.

След като спрете автомобила, оставете двигателя да работи на празен ход. Можете също така да карате няколко минути в „спокоен“ режим, ако преди това сте подложили машината си на сериозни натоварвания.

Защо турбо-двигателите не работят с CVT?

Отчасти е вярно, че турбо-двигателите все още не са „приятелски“ настроени към всички видове трансмисии. Производителите обичат да говорят за надеждността на вариаторите, но пропуска да кажат, че тези скоростни кутии не се спогаждат с турбодизеловите двигатели, които развиват висок въртящ момент. При бензиновите турбо-мотори ситуацията не е такава, но е факт, че най-често вариаторите все пак са сдвоени с атмосферни двигатели, при които пиковият въртящ момент е при високи обороти.

Ресурсът на турбо-мотора по-малък ли е от този на атмосферния двигател?

Стереотипът за малък ресурс от турбо-двигатели в сравнение с атмосферните мотори е доста стар. Той се разпространява заедно с друга твърдение за тези агрегати, а именно – за тяхната турбо-яма. В едни по-стари времена и двете неща бяха факт, но нещата постепенно се промениха и в момента ресурсът на турбо-моторите е еднакъв с този на атмосферните двигатели. Основната причина е, че турбото вече е по-надеждно, но има и друга – новите атмосферни мотори вече не са толкова надеждни.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо, много си зле моето момче. Не те знам преписал ли си я тая помия или си я съченил, но ще ти кажа, че има танкове с турбо двигатели с над 1000 к.с. и CVT. Коли също има, но явно акъла не ти стига да провериш, за да не се излагаш.
  • #16
    //// ( преди 2 години )
    Навремето по Литература имаше преразказ с елементи на разсъждение. Явно вече е отпаднало от учебната програма, като гледам коментарите тук! А до 14 вземи и прочети какво съм казал за съвременните турбо мотори. Че двигателите с по 1000 куб.см. дето ги слагат на джипове и леки автомобили не са за тази работа, а не че няма добри съвременни турбо двигатели!!!!
  • #15
    //// ( преди 2 години )
    Абе хора четете и МИСЛЕТЕ!!! Статията е за ежедневните автомобили и аз сравнявам ежедневен атмосферен автомобил и такъв същият турбиниран. Никой не говори за нови от магазина, стари на по 30+ години. Говорим принципно турбиниран срещу атмосферен. И за мен турбинираният е с предимство. А за ХЕМИ-то......явно никой не може да схване метафората. Имам в предвит, че ако ще се кара атмосферен мотор то трябва да е с голям работен обем.
  • #14
    До //// ( преди 2 години )
    Имам Алфа с 1,9 JTDm на 340 к.с. и много добре знам какво може да се направи!Ама на база на тия "кадеши" да ми се правиш на разбирач и да ми пишеш, че съвремените турбо двигатели не стрували, и само HEMI признаваш от атмосферките, показва колко си задръстен!Като си фен на италианките 2,9 битурбо за нищо ли не става? Колко пъти си карал нещо с HEMI!?! Аман от разбирачи по клипчета и картинки! Сменил ГНПто на Mjeta с такова от 2,4, копирал един чип и вече рейсър-разбирач!!!
  • #13
    До 12 ( преди 2 години )
    колко всекидневни автомобила знаеш с HEMI?!? Ако не си "експерта" от първия коментар, поне го прочети какво е написал и може и да разбереш защо му иронизирам коментара с V12!!! А ако си "ескперта" от първия коментар с 20 годишните Емджетки на 120 к.с. - АХАХАХХАХАХАХАХХА . Други въпроси?!
  • #12
    //// ( преди 2 години )
    до колкото забелязвам в статията се говори за всекидневни автомобили. Но явно ти караш Ламбо за такава... и си голям пич!
  • #11
    //// ( преди 2 години )
    Това са заводските параметри. От там на сетне се замисли какво може се направи. Всичко е 200+ но не е тук мястото да се коментират такива неща.
  • #10
    АААнеееее ( преди 2 години )
    "1.9 MJET 120 к.с. и 150 к.с. а третата ми кола е с 2.0 8v 170 к.с" - това върхЪ на сладоледа и техниката бре!!! Как пък да погледнеш атмосферен при тая невероятна техника и коне с които раполагаш!!! Смешно е някой да ти говори за битурбо с 500 коня, тва не са ДВГте бе, прахосмукачки някакви "циклон 3" ....... От къде се излюпвате такива с разни Бравото да давате мнения и акъл беее
  • #9
    До 1 ( преди 2 години )
    Ех дееа, аз пук мислих да ти подаря едно Ламбо с атмосферен V12 *** щом не ги признаваш! Па и с тия 3 коли дето "имаш" за къв ти е .... Трите едновременно ли ги караш или през ден ги въртиш? Или да си имаш кво да караш до де двете са в сервиза?
  • #8
    //// ( преди 2 години )
    3 и 6 прави сте:) Аз тия новите миксери не ги слагам в графата ДВГ даже. Двата ми автомобила са 1.9 MJET 120 к.с. и 150 к.с. а третата ми кола е с 2.0 8v 170 к.с. от Дедра Интеграле Турбо.
fallback
Последни