fallback

3 факта, които ще променят отношението ви към турбо-моторите

Трябва да сте наясно с тези неща, преди да се насочите към автомобил с такъв двигател

Турбо-двигателите са по-сложни агрегати от атмосферните двигатели и затова винаги е имало повече въпроси към начина им на работа и на поддръжка. Това отчасти се дължи на големия брой стереотипи, повечето от които вече са останали в миналото. За повечето от тях вече сме писали, но е добре основните от тях да бъдат припомняни, защото все още има неща, в които мнозина вярват. И съответно бъркат сериозни.

Някои неща просто не се променят, защото са структурна даденост. Затова и винаги, когато сте се насочили към закупуването на кола с турбо-мотор, трябва знаете какво ви очаква. Така можете да се спестите разочарования и съответно пари от ремонти, които при моделите с турбо-двигател са по-скъпи.

Как се гаси турбо-двигателя?

Все още в сила е правилото да не се гаси турбо-двигател веднага след спиране на автомобила. Никой производител не говори директно за това, но след сериозни натоварвания - шофиране с високи скорости и/или със сериозни ускорения, турбината наистина трябва да се охлади. Така не се стига до коксуване на маслото във втулките и уплътненията на вала.

След като спрете автомобила, оставете двигателя да работи на празен ход. Можете също така да карате няколко минути в „спокоен“ режим, ако преди това сте подложили машината си на сериозни натоварвания.

Защо турбо-двигателите не работят с CVT?

Отчасти е вярно, че турбо-двигателите все още не са „приятелски“ настроени към всички видове трансмисии. Производителите обичат да говорят за надеждността на вариаторите, но пропуска да кажат, че тези скоростни кутии не се спогаждат с турбодизеловите двигатели, които развиват висок въртящ момент. При бензиновите турбо-мотори ситуацията не е такава, но е факт, че най-често вариаторите все пак са сдвоени с атмосферни двигатели, при които пиковият въртящ момент е при високи обороти.

Ресурсът на турбо-мотора по-малък ли е от този на атмосферния двигател?

Стереотипът за малък ресурс от турбо-двигатели в сравнение с атмосферните мотори е доста стар. Той се разпространява заедно с друга твърдение за тези агрегати, а именно – за тяхната турбо-яма. В едни по-стари времена и двете неща бяха факт, но нещата постепенно се промениха и в момента ресурсът на турбо-моторите е еднакъв с този на атмосферните двигатели. Основната причина е, че турбото вече е по-надеждно, но има и друга – новите атмосферни мотори вече не са толкова надеждни.

fallback
  • #7
    Муахаха ( преди 3 години )
    Петърчо! Субару имат турбо дизели с CVT при Аутбека и Форестъра, а турбо-бензинки на 300 коня с CVT при WRX и Levorg GTS и не само се справят добре, а и търпят чип тунинг при Stage 2 на 340 коня!!!! Та бива да си извадиш разбиранията за CVT кутиите от нафталина и да се светнеш какво има в момента!!!
  • #6
    До #1 ( преди 3 години )
    Аз карам личен 2014 год. 2.0 атмосферен 120 PS и служебна 2014год. 1.0 ecoboost 100 коня. Ами в този случай да ти кажа, ще предпочетеш атмосферния. Както казва #3 , зависи какъв ти е турбо двигателя. Те сега слагат турбина навсякъде.
  • #5
    Бай Хой ( преди 3 години )
    Значи аз карам самоделна Ауди 180 коня, 380нм турбо дизел с вариатор. От къде ли се е взел? Според тези драсканици, значи не съществува
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    "турбо-яма"....аман от ***
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    1-ви, явно не са еднолитрови трицилиндрови миксерчета?:)
  • #2
    д-р.Куртев ( преди 3 години )
    Тъпо заглавие на статията-откъде знаете какво ми е отношението към турбото,за да сте сигурни,че ще го променя????!
  • #1
    //// ( преди 3 години )
    Имам два турбодизелови и един турбобензин автомобил. И повече на атмосферка няма да се кача. Изключение бих направил само за HEMI двигателите.
fallback
Последни