Европейският институт Green NCAP обяви резултатите от последните си тестове, в които участваха автомобили с различно задвижване. Те не само донесоха информация за екологичните им показатели, но и накараха експертите от института да се замислят за промяна на изпитанията, тъй като автомобилната индустрия вече е изправена пред нови предизвикателства. Затова и новите правила ще влязат в сила през 2022 г.
Към момента Green NCAP все още оценява превозните средства въз основа на вредните емисии, отделяни през ауспуха. Това обаче е несправедливо, тъй като в случая се сравняват изцяло електрическо превозно средство, което на практика няма вредни емисии, с автомобил с бензинов двигател. И все пак институтът приема това предизвикателство, като оценява електромобилите по техния обхват и енергийна ефективност
Резултатите от Green NCAP (ГАЛЕРИЯ):
Този plug-in хибрид осигурява комбинирана мощност от 241 к.с. и впечатляващите 400 Нм максимален въртящ момент. Неговата батерия с капацитет 13 кВт/ч би трябвало да стигне за пробег само на електричество от 52 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,7 секунди, което също е доста добро представяне. От Green NCAP обаче отбелязват, че въпреки бензиновия филтър за твърди частици, този модел има по-високо ниво на емисии от заявеното от производителя. Това не е нещо ново, но този път е в разумни граници. Затова и Golf GTE получава 3,5 звезди.