Европейският институт Green NCAP обяви резултатите от последните си тестове, в които участваха автомобили с различно задвижване. Те не само донесоха информация за екологичните им показатели, но и накараха експертите от института да се замислят за промяна на изпитанията, тъй като автомобилната индустрия вече е изправена пред нови предизвикателства. Затова и новите правила ще влязат в сила през 2022 г.
Към момента Green NCAP все още оценява превозните средства въз основа на вредните емисии, отделяни през ауспуха. Това обаче е несправедливо, тъй като в случая се сравняват изцяло електрическо превозно средство, което на практика няма вредни емисии, с автомобил с бензинов двигател. И все пак институтът приема това предизвикателство, като оценява електромобилите по техния обхват и енергийна ефективност
Резултатите от Green NCAP (ГАЛЕРИЯ):
Третото превозно средство, тествано от независимия Европейския институт, е френският Renault Captur e-Tech. Той е plug-in хибрид, чийто производител декларира пробег от 50 км само на електричество, преди да се наложи помощта от бензиновия двигател. Тестовете в реални условия обаче показват, че хибридният модел изминава само 40 км, а освен това неговият индекс за чист въздух и парникови газове далеч не беше перфектен. И все пак те са достатъчно добри, за да може колата, която е най-продаваната в своя сегмент в Европа, да получи 3,5 звезди.