IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко е ресурсът на един автомобил?

Експерти разкриват дали си заслужава покупката на кола над 10 години и какви машини трябва да бъдат избягвани

Заслужава ли си покупката на автомобил на повече от 10 години? Как да разпознаем боклука? Колко дълго ще издържи колата ми? Отговори на всички тези въпроси дават експерти, поканени от изданието „За Рульом“. Те посочват и кои превозни средства на пазара втора ръка задължително трябва да бъдат избягвани.


коли на старо - ресурс


На първо място трябва да се внимава за „удавени“ автомобили – такива, които застрахователят е изплатил на собственика им поради възможност за ремонт. Това обикновено се случва след сериозен инцидент – като попадане в наводнение, например. Оказва се обаче, че много от тези коли после се връщат на пазара. Затова задължително трябва да бъде проследена тяхната история. За съжаление, атрактивната им цена, съчетана с отстъпка, понякога печели.

Следващите автомобили, които не трябва да се купуват са тези с изгнили прагове и лонжерони (надлъжни носещи силови елементи). Корозията по тях не може да бъде премахната, като покриването с материали като епоксидна смола само удължава агонията.


коли на старо - ресурс


Задължително се избягват и коли с неправилен ъгъл на колелата, пушещ двигател и скърцаща скоростна кутия. Ремонтът на тези агрегати струва скъпо. Същото се отнася и за таксита, които често се появяват на пазара втора ръка след 3 години употреба. За този срок те може да са изминали дори 300 000 км.

Отношението към употребявани автомобили силно зависи от това в кой клас е конкретният модел, както и в коя държава е произведен. Боклуци се срещат както сред евтините „Жигули“ и „Москвич“-и, така и сред коли на Mercedes. Купувачът трябва да е наясно, че каросерията се амортизира сериозно след излагане на заваряване и изчукване. И тя никога не може да бъде възстановена напълно. Освен това, въздушните възглавници също трудно могат да бъдат приведени в оригинално състояние, ако са използвани.


коли на старо - ресурс


И все пак – какъв е действителният живот на автомобила? Обикновено отговорът на този въпрос го дават самите производители, въпреки че те не харесват въпроси от сорта „Кога ще се разпадне колата ви?“ От Porsche, например посочват, че повече от 60% от произведените автомобили от марката все още се движат.

Във Volkswagen, на свой ред, са категорични, че според Закона за защита на потребителите всеки производител има право да установи експлоатационен живот на своя продукт. Ако такъв не е посочен, по подразбиране срокът е 10 години. А това означава, че компанията носи юридическа отговорност за безопасността на своите продукти и доставките на резервни части в продължение на 10 години.


коли на старо - ресурс


В Mitsubishi разсъждават по същия начин, докато от Hyundai посочват, че срокът на експлоатация е 6 години или 180 000 км (това е условието за Русия), като след това той може да се използва, но не повече от 10 години от датата на продажбата.

Затова и експертите са категорични, че не бива да се купува кола на повече от 10 години и с пробег над 300 000 км, тъй като може да се наложи в нея да се инвестира за ремонти и поддръжка същата сума, която платена за покупката. И ако все пак се наложи подобна сделка, то е най-добре употребяваният автомобил да бъде купен от собственика му, при това от първия. Или от човек, който дълго време е карал тази кола. Автомобилите, които не се задържат при един собственик, е най-добре да бъдат избягвани. Те явно имат проблеми, които може да са както технически, така и с документите.

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    БМВ Е39,520 1996г.27г.кола газов инжекцион .Карам я вече 12гСменил съм , хидр.помпа (продавача от авто къщата така ми я продаде,няма как да се скрие ),един заден датчик ABS ,предни дискове с накладки,подменени четки генератор,опъване на жило за ръчната ,смених и бенз помпа ,,Пиер Бърг,,с оригинална втора употреба (защото изгоря по моя вина ,карах все на светеща лампичка за резервата),аааа и 3пъти смяна филтър за газта.Казват че БМВ са проблемни ,но аз съм много . доволен.Пластмас. кола не ща.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    310 000 ( преди 2 години )
    Моята е на 16 години, 310000 км, няма грам ръжда, не харчи грам масло, пали от раз, върви перфектно и всичко това на метан.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    Още в началото са ни обяснили , че е вероятния ресурс при ползване в Раша. Да ви питам като ремонтирате предницата в Бг изкарва ли ви 200 хил км ? , щот старата ми кола я хвърлих на 150 хил и не беше пипана, сегашната ще удари 200 хил и тоже. За ЕС ми дават смяна на маслото на до 30 хил (на старата също), а за Русия , Африка и др. подобни на 15 000км- та май има значение къде шофирате
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    По-интересни са коме ( преди 2 години )
    Написаното ок.. Обаче ми станаха интересни коментарите от "разбирачите" , сега ще чета. :))))
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дъртият форд "транзит" клони към 20-те години и след 270 хил . км , пали кат чакмак и то с 90% градско ползване и редовно ме спират да питат дали шефа не ще да го продава, последния път даваха 2500еврака
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Светльо,'Не е важно дали е хубава, а дали има леф.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 2 години )
    До Я -Колега, няма грешка, до седмата година го карах аз и беше към 77 х.км. и стоеше в гараж, а после го дадох на дъщеря ми. Ходи до работа, а от година и нещо хоум- офис. Аз карам две други, така че нормално си навъртам, но не на една.
  • #14
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Имам ( преди 2 години )
    Кола на 31 години, ще я карам още толкова, ако съм жив, евтин и лесен ремонт, няма ръжда, карам я Всеки ден!!! Е, ако си купя на 10 години и на 250000, колко ще я карам, второ с тия пари колко гориво ще си купя за старата, в сервиза казват...преди я взимаш на 180000 и я караш още толкова, сега я взимаш на 180000 и вече е готова за моргата!!!
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    СССР ( преди 2 години )
    Вижте откъде е статията, нашият пазар е друг, имам приятел отвъд Урал, той казва, че там колите са с обратен волан...внос от Япония, е...тук кой е виждал японска кола...
  • #12
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Статията е доста смислена според мен. Наистина няма смисъл да се купува кола на над 10г и 200хил км. Естествено това е при положение че стандарта ти позволява друго. И въпреки всичко не мога разбера залитането по стария премиум , за парите който ще налееш (покупка и поддръжка) за 5 години , ще си вземеш доста по-нова или чисто нова кола сееден клас.