IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

20-те най-здрави коли на 8 години според TUV 2022

Три японски модела попадат в Топ 10, но не от марките, които очаквате

Кои автомобили втора ръка ще ви създават най-малко ядове след покупка? Това в най-голяма степен зависи от конкретния автомобил и от това как е каран и поддържан. Но марката и моделът също имат значение, както показва ежегодната ранглиста на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. За разлика от много други анкети, основани на допитвания сред клиенти, тя стъпва върху обективните резултати от 9.6 милиона технически прегледи, осъществени във филиалите на асоциацията. След като ви запознахме с резултатите от доклада за 2022 при 10-11-годишните автомобили, сега е ред на тези на 8-9 години, тоест производство 2012-2013 година.
 
  
Mercedes B-Class 2013
Mercedes B-Class е най-надеждният "масов" автомобил производство 2012-2013 според TUV. Важно е да отбележим, че ранглистата включва само модели, от които достатъчно бройки са минали технически инспекции през годината. Това обяснява отсъствието на автомобили като Honda CR-V и на цели марки като Lexus, Jaguar или Land Rover
 

Имайте предвид обаче две неща. Първо, TUV отчита всички дефекти, с които не може да се мине през техническа инспекция - което включва както счупено окачване или проблеми с мотора, така и изгорели крушки на мигачите. Второ, всички тези резултати се отнасят за коли, карани по германски пътища и поддържани в германски сервизи. Докато т. нар. "нов внос" у нас по правило се подбира от най-калпавите модели на вторичния пазар на Запад - тотални застрахователни щети, служебни автомобили с рекорден километраж и така нататък. Затова не приравнявайте автоматично показанията на едно Audi A4 пред TUV с това, което можете да си купите от автокъща в Дупница. Класацията на TUV е полезен ориентир, но винаги разчитайте на внимателен индивидуален преглед, преди да вземете окончателно решение за покупка

Прави впечатление, че японските модели, които навремето доминираха в класацията и после отстъпиха доста позиции, сега започват да си ги връщат. При произведените през 2012-2013 коли цели шест "японки" намират място в Топ 20, а три от тях са в челната десетка. Любопитното е обаче, че това не са коли на традиционно силно представящите се Toyota и Honda, а на по-малки производиели - Mazda и Mitsubishi.
   
    
20-те най-надеждни коли на 8 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):


   

    
Извън това Топ 20 е доминирано от германски брандове, като само два от останалите 14 модела не са германска сглобка - прозвежданият в Южна Корея Opel Mokka и британското MINI Hatch.

По-нататък в класирането прави впечатление доброто представяне на BMW X3 и Серия 3, които в миналото бяха в долната половина на таблицата. В зелената зона е попаднало и първото поколение на Peugeot 208, докато по-старото 207 бе неизменно на дъното. За сметка на това VW Golf, чието шесто поколение бе в Топ 20, с идването на седмото се е смъкнал до средата на таблицата, а сродната с него Skoda Octavia е едва 81-а.
 
  
Peugeot 208 2013
При смяната на 207 с 208 в Peugeot са променили радикално не само дизайна, но и качеството, ако се съди по доклада на TUV
    
      
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНA: 22 Mercedes GLK, 22 Toyota Avensis, 24 Skoda Citigo, 25 Seat Leon, 27 Audi A3, 28 Opel Meriva, 29 Skoda Yeti, 29 Volvo XC60, 32 Audi A4, 33 BMW X3/X4, 34 Toyota Verso, 36 Mercedes C-Class, 37 BMW Серия 3/4, 38 VW Golf, 39 Mazda 2, 39 Toyota Auris, 41 BMW Серия 1/2, 42 Peugeot 208, 44 Skoda Superb

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 46 Mercedes A-Class, 48 Opel Astra, 49 Mazda 6, 51 Toyota Aygo, 52 Suzuki Swift, 54 Suzuki Jimny, 55 Mercedes E-Class, 56 BMW X5/X6, 56 VW Polo, 59 Suzuki SX4, 60 VW Caddy, 61 Skoda Fabia, 62 Ford Fiesta, 62 Hyundai I30, 62 Opel Insignia, 66 Opel Corsa

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 67 Honda Civic, 68 Kia Rio, 69 Opel Zafira, 70 Peugeot 308, 75 Volvo S40/V50, 77 Seat Ibiza, 77 VW Tiguan, 79 Ford Focus, 80 Renault Scеnic, 81 Skoda Octavia, 82 Kia Sportage, 85 Citroеn Berlingo, 87 Kia Ceed, 87 Nissan Juke

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 89 VW Sharan, 90 Nissan Qashqai, 91 BMW Серия 5/6, 92 Nissan Micra, 92 VW Passat, 94 Ford S-Max, 95 Fiat 500, 96 Hyundai i20, 97 Citroën C3, 98 Citroën C4 Picasso, 98 Ford Mondeo 
 
 
Ford Mondeo 2012
Сегментът на 8-9-годишните автомобили хваща и предишното, и актуалното поколение на Mondeo. И двете обаче са дълбоко в червената зона
  
  
В червената зона освен обичайните бюджетни модели от Франция и Италия попадат бестселъри като Nissan Qashqai, Volkswagen Passat (но с най-големия среден пробег в теста), Ford S-Max и дори Mondeo, който е само на една позиция над 10-те най-проблемни автомобила.


ПОСЛЕДНИТЕ 10:
100 Renault Megane - 24,0 (119 000 км среден пробег)
101 Dacia Duster - 24,9 (110 000 км)
102 Ford Galaxy - 25,6 (157 000 км)
103 Dacia Sandero - 26,4 (91 000 км)
104 Fiat Punto - 27,3 (96 000 км)
104 Renault Clio - 27,3 (93 000 км)
106 Renault Twingo - 27,4 (85 000 км)
107 Dacia Logan - 29,4 (116 000 км)
108 Fiat Panda - 29,6 (85 000 км)
109 Renault Kangoo - 31,8 (113 000 км)

 

0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    5-ти, съгласен съм, и тези репорти са абсолютна тъпотия и не може да се говори за надежност на съответен модел, защото едва ли се отчитат бройките на съответния модел. Съвсем отделна тема е да имаш изгоряла кужка и примерно ръжда или проблем с ходовата част, но в такива статистики се води "проблем". Подобни са и на АДАК.. на база за какви кмодели са ги викали, ама дали заради паднал акумулатор или да му събират тенекиите след катастрофа.. не се отчита.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Много просто. Октавията я има най-много като служебна кола в Германия и затова се случва да отиде на преглед с изгоряла крушка или нещо друго недогледано. А и се кара най-душмански. Супърб е по-висок клас и ако е личен автомобил е по запазен, а ако е служебен, се поддържа по-добре и рядко ходи с изгоряла крушка на преглед. Фабията е кола за жена и е някъде по средата с изгорелите крушки. Класацията е пълна порнография
  • #4
    24 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Затова и Ауди ТТ, което е оглавило класацията, може да къса ремък или верига и да троши двигателя, може да му блокира скоростната кутия, да му изгаря компютъра и т.н. и пак да е на първо място, защото има здраво окачване (а и се кара малко), не му горят крушките и му държи ръчната спирачка.Така че тази класация може да си я заврат някъде. Убеден съм, че някои марки се стараят да правят колите си така, че да не дават точно тези дефекти, а всичко останало както дойде.
  • #3
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това са коли, които показват най-малко дефекти при годишен технически преглед. Това са дефекти, с които колата може да се кара и дори повечето от тях шофьорът не забелязва. Обикновено това са изгорели крушки, кормилни накрайници за смяна, проблем с ръчната спирачка и с катализатора.Всички големи проблеми с автомобилите ги няма в тази статистика. Например дефектен стартер, прегрял двигател, строшено турбо, повреда в скоростната кутия, големи проблеми с електрическата система, тотал щета двигате ...
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не раазбирам особенно класацията на базаа на какво е правена. Примерно Шкода ми се наби в очите: Супърб е зелна, а Октавиа ое оранжева, а Фабия е жълта?! Тези коли делят 99% от части и двигатеи как така попадат в различни "зони". Най-вероятно има и други подобни примери, ако се зачете човек по внимателно, а не отгоре отгоре
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Дъстъра нали беше дъбест? Преди няколко дни C4 Aircross беше провал, сега тука е на 8-мо място.