IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на BMW: Забраната на бензина и дизела е вредна за климата

Потребителите ще продължат да карат старите си коли, категоричен е Оливер Ципсе

Главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе, разкри мотивите, заради които компанията му не е подкрепила споразумението за борба с климатичните промени, прието на конференцията в Глазгоу. Според него, забраната на автомобили с бензинови и дизелови двигатели ще създаде още по-големи проблеми за климата на планетата.


BMW Оливер Ципсе


„В случая се мисли в твърде кратко бъдеще. Това е вредно, тъй като забраната на води до създаване на инфраструктура за използване и зареждане на електромобили. Ако бъдат забранени бензиновите и дизелови двигатели, потребителите просто ще продължат да карат старите си автомобили възможно най-дълго, вместо да преминат на електрически превозни средства", категоричен е шефът на BMW.

Германия също не подписа декларацията в Глазгоу, като правителството на страната настоява да се запази възможността за разработка и производство синтетични горива, които да продължат да се използван на двигатели с вътрешно горене.

„Забраната на двигателите с вътрешно горене ще означава, че няма да можем да развиваме по-нататък технология, която все още ще ни е необходима през 2035 година“, категоричен е Ципсе, който не пропусна възможността за втори път през тази година да атакува лидера на пазара на електромобили Tesla. Именно компанията на Мъск е давана като пример за бъдещето на автомобилната индустрия.

„Това, което ни различава от Tesla са нашите стандарти за качество и надеждност. Tesla не е част от премиум-сегмента, тъй като тя увеличава продажбите си с намаляване на цените. Ние не бихме направили подобно нещо. Просто, нашите стремежи по отношение на удовлетвореността на клиентите са съвсем различни“, каза още шефът на BMW.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #20
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 6 месеца )
    Аз не ти давам пример с БМВ, но спокойно можеш да вземеш една Тесла Модел S и готово. Само където БМВто няма да върви толкова много като Теслата. цената на Теслата е 88000 долара, достига 100км. за 3 сек. има пробег 600км.тази Тесла е еквивалент на БМВ М5. Само че БМВто струва 350 000лв. а Теслата 88000 долара, което по глокса днес 1,69 прави 148 000лв. Дори модел Плейд 2сек. 0-100км. струва 123000 долара или 207 000лв. Пак по-евтино, Ок сложи и ДДС при вноса, става 249 000лв. със 100бона под М5
  • #19
    11 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 6 месеца )
    То и Нокия искаше да прави смартфони с копчета със симбиан операционна система. Даже имаха премиум - Верту със златни копчета и сваровски и диаманти.Няма значение какво искате вие от бмв - важно е къде отива света. Понеже батерия не можете да правите - правете талиги за ел. коли. Седалки, табла, сенници едно друго. Може и ел. мотори да навивате. Нокия как се върна при гумените изделия.
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    21... да ми сравниш ИД3 с 5-а БМВ е смешно. Говорим за електички, ти ми говориш за хибриди на пежо... дори 3008, мога да ти каже че не е нещо супер просторно вътре, да не говорим за багаж.
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    19, Евро 7.. е само проект и нямам спомен да е минало гласуването за нето. И е много вероятно и да не мине в този си вид. Абсолютен мираж е ел. коли да станат по евтини, и притежанието на таква кола да е "без пари". От колите с ДВГ държавата прибира едни пари, които няма да остави току така да се изплъзнат. И не си мисли че ще ходиш до слънчака за 5лв. В момента в София има проблем с трафика, ако колите станат х2 (че нали всеки ще има), представяш ли си какво ще се случи? Не нали..
  • #16
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 6 месеца )
    Мога разбира се, примерно един Фолксваген ID 3 за 30 000 евро има много място, Явно не си много наясно с цените на колите, Хибрид от Пежо излиза над 80 000лв. Или една КИА Соренто, която дори не предлага като екстра матрични фарове, нещо което ще получиш във ID3, та КИАта стартира с цена от 92000лв. за двулитров дизел, за тия пари Тесла модел Y със 7 места. Ориентирай се къде са отишли цените на евтините до преди няколко години марки с ДВГ, ще откриеш, че има ел.коли с доста по-добра цена.
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    14, може ли да ми дадеш пример за адекватна електричка за семейство с 3 (или повече) деца, където да не сме натъпкани като сардини? Губи ми се дори да има комби електричка? Аз мога да си позволя 5-а БМВ, но няма да сам същите пари за нещо, което ще мога използвам доста по ограничено и да се съобразявам само с него, ще стигна ли, къде има зарядно... и след 400км, ако я жаля, колата е неизполваема за няколко часа.
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 14 ( преди 6 месеца )
    Продължавай да се надяваш,че ще излязат по-евтини електрички!
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 12 ( преди 6 месеца )
    Значи и твоите расъждения нямат никаква логика! Първо говорим за БМВ, Тия които си купуват БМВ има пари и цената не е проблем, а за тия които имат по-малки възможности има по-достъпни електрички а тепърва ще излизат и още по-евтини. Така, че спри да си смучиш от пръстите някакви измислени доводи.
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    про рацер ( преди 6 месеца )
    Браво! Трезвомислещ човек. Другите компании да си водят бележки и да се замислят.
  • #11
    17 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Логиката е много проста и е свързана с цената. Огромна част от хората не могат да си позволят нова електрическа кола, която да има адекватен пробег и мощност и тогава какво правим - хората продължават да си карат старите коли с ДВГ.