IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайци представиха електрически SUV с пробег 1000 км

Гигантската батерия на GAC Aion LX Plus се зарежда за 8 минути

Електрическите автомобили имали малка автономия? Китайският производител GAC не е на това мнение и представи новия си модел на ток - Aion LX Plus, който предлага пробег от 1000 км с едно зареждане.


GAC Aion LX Plus


Факт е, че тази стойност е според стандарта NEDC, който е „по-щедър“ от новия WLTP, използван в Европа и САЩ, но въпреки това постижението е повече от впечатляващо. Самият SUV представлява еволюция на модела V, който вече е на пазара, като новият кросоувър е със значително подобрена производителност.

GAC Aion LX се предлага с различни варианти на батерия, като пробегът е съответно 500, 600 или 700 км. На върха на гамата е версията Plus с 1000 км, при която батерията им капацитет от 144 кВт/ч. В случая акумулаторът може да се похвали с рекордно време за зареждане. При използване на специална станция с мощност 470 кВт батерията се пълни от 0 до 80% само за 8 минути, а от 30% до 80% - за по-малко минути.


GAC Aion LX Plus


Рекордните времена за зареждане на батерията GAC са възможни заради използването на графенови клетки, които също използват катод, направен от гъбест материал на основата на силиций. Така батерията има с 20% по-малки размери и е с 14% по-лека. Стартът на продажбите на Aion LX е насрочен за 19 ноември.

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    разбирачите, пак ли не можело???? слепи ли сте?
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Сметко ( преди 4 години )
    С 470 kW мощност за 8 минути може да заредите максимум 62 kWh - при недостижимите 100% КПД на зареждане. От друга страна 80% от 144 кВтч са 115kWh. Т.е., или някой е сгрешил при преписването или някой лъже нагло и безочливо.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    По европейския стандарт пробега ще е долу-горе колкото на EQS а цената също едва ли ще отстъпва
  • #6
    17 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    След 10 години нищо няма да карате защото всички лични автомобили ще бъдат забранени.
  • #5
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    След 10 години още ще си караме на бензин дизел и газ. При тези цени и ограничен живот на батерията електрическите коли никога нямат да станат масови в България където над 90% от населението кара втора употреба. Даже спокойно можем да кажем че през следващите 30 години българите ще продължат да карат старите на коли на Западна Европа и най вече Италия. Пазарът ще бъде пренаситен с употребявани коли.
  • #4
    15 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    След 10 години всички ще карат китайски коли. Тесла ще стане нишов бранд на луксозни модели и пододставчик на части. А традиционните производители повечето от тях няма да съществуват защото ще са фалирали.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Гъбарко ( преди 4 години )
    470 кВт мощност все още не се предлага никъде. Дори 150 кВт където изобщо ги има реално може да се ползва само за кратко, когато батерията е в идеално температурно състояние и само от може би някъде 20 до 60%, после пада. Някога ще имаме реално зареждане за 10 мин 600км, но няма да е сега. Рано е да се радваме.
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    VAYK ( преди 4 години )
    Убиецът на Тесла :)))
  • #1
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    а разбирачите разправяхте, че не можело, е може