Гигантски спойлери, агресивни форми, славна и на моменти зловеща история, и също, не на последно място, способността да бълват огън от ауспусите си: на пръв поглед колите от митичната Група Б на Световния рали шампионат имат всичко необходимо, за да господстват по търговете за класически автомобили.
Но истината е, че доскоро те не се радваха на чак такова търсене, с едно-две изключения. Но това очевидно се променя, щом дори колата, смятана за най-голямата издънка в историята на Група Б, успя да се продаде за 417 200 евро на последния търг на Artcurial. Което ни дава отличен повод да си припомним странната история на този Citroеn BX 4TC.
10 факта за необикновения Citroen BX 4TC (ГАЛЕРИЯ):
В основата на легендата бе правилникът, по изключение почти напълно освободен от технически ограничения. Дори и там, където ги имаше, те бяха толкова общо формулирани, че винаги оставяха вратички, за да бъдат заобиколени. От гледна точка на модерните, свръхобезопасени състезания, "стандартите" на Група Б изглеждат направо комично: те изискваха само колата да има фиксиран покрив, две седалки една до друга, и минимално тегло, зависещо от обема на двигателя. Освен това го имаше и споменатото изискване за хомологация: понеже ралито на теория бе за серийни автомобили, производителите трябваше да произведат минимум по 200 "цивилни" бройки от състезателните си машини и да ги продадат на клиенти. На това правило трябва да благодарим за легенди като Lancia Delta S4, Peugeot 205 T16 и Ford RS200.